Xbox mógł mieć wielki HIT?! Hideki Kamiya ujawnił, że gra została anulowana przez różnice kulturowe

Gry
592V
Xbox Game Pass
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 16:00

Hideki Kamiya, legendarny twórca Okami i Bayonetty, ujawnia, że anulowana gra Scalebound mogłaby wyglądać zupełnie inaczej pod skrzydłami japońskiego wydawcy.

W rozmowie z VGC Kamiya podkreśla, jak wielką rolę odegrały różnice kulturowe w podejściu do produkcji gier.

Dalsza część tekstu pod wideo


Kamiya współpracował z gigantami, takimi jak SEGA, Capcom czy Nintendo, ale także z zachodnimi wydawcami, m.in. Microsoftem i Activision. Jego zdaniem Japończycy są bardziej otwarci na nowe pomysły i cierpliwie wspierają twórców w procesie tworzenia innowacyjnych gier.

Scalebound, które powstawało od 2013 roku, miało zaoferować unikalną mechanikę kontroli nad człowiekiem i smokiem. Kamiya przyznaje: “Nie było jasnego wzorca, więc można było mieć wątpliwości, co do tego jak to będzie w praktyce działać”. Według niego zachodni wydawcy wymagają szybkich efektów i opierają się na sprawdzonych schematach.

Twórca podkreśla, że odpowiedzialność za niepowodzenie Scalebound spoczywa na PlatinumGames, ale gdyby projekt nadzorował japoński wydawca, a nie amerykański Xbox Game Studios (wcześniej Microsoft Studios) proces tworzenia gry mógłby przebiegać inaczej. Kamiya nie wyklucza powrotu do tej gry i wciąż marzy o jej realizacji.

Czy Scalebound kiedyś powróci? Kamiya wciąż wierzy w ten projekt i liczy na przyszłą współpracę z Microsoftem.

Źródło: VGC

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper