Gracze odpalają technologię AMD FSR 4 na starszych kartach Radeon, a nawet na GeForce RTX

FSR 4, najnowsza wersja upscalera AMD, oficjalnie działa tylko na kartach z serii Radeon RX 9000 (RDNA 4). Tymczasem do sieci trafiły pliki INT8, które pozwalają uruchomić FSR 4 także na starszych GPU - w tym RDNA 3, RDNA 2, a nawet GeForce RTX 30.
Miesiąc temu AMD przypadkiem udostępniło pełny kod źródłowy FSR 4 w repozytorium open source FidelityFX SDK. W paczce znalazły się również modele INT8, wspierane przez wcześniejsze generacje kart. Jeden z użytkowników Reddita, u/AthleteDependent926, skompilował z nich plik DLL i udostępnił go społeczności. Dzięki temu gracze mogą zastąpić FSR 3.1 w grach wersją FSR 4 poprzez narzędzie OptiScaler na Windowsie.
Według pierwszych raportów:




- FSR 4 działa na RDNA 3 i RDNA 2, a także RTX 30,
- poprawa jakości obrazu jest zauważalna - redukcja migotania, ostrzejsze detale,
- w Cyberpunk 2077 udało się np. wyeliminować efekt „shimmeringu” trawy przy RT w 1440p.
I got it working, 7% performance delta in CP77 at 1440P with FSR in quality
— Beyond FPS (@beyond_fps) September 15, 2025
FSR cost went from 0.4ms to 1.2ms - ish @Sebasti66855537
Niestety, obserwujemy też spadek wydajności o ok. 6–7 FPS względem FSR 3.1. Czas przetwarzania klatek może być nawet trzykrotnie dłuższy, ale w praktyce różnica jest umiarkowana i do zaakceptowania – zwłaszcza w singlowych produkcjach. Użytkownicy podkreślają, że tryb zbalansowany rekompensuje spadki FPS i nadal daje lepszą jakość niż FSR 3.1. Trzeba jednak pamiętać, że metoda działa tylko w grach dla jednego gracza i wymaga ręcznej konfiguracji przez OptiScaler.
