Gracze odpalają technologię AMD FSR 4 na starszych kartach Radeon, a nawet na GeForce RTX

Technologie
1160V
AMD FSR 4
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 10:45

FSR 4, najnowsza wersja upscalera AMD, oficjalnie działa tylko na kartach z serii Radeon RX 9000 (RDNA 4). Tymczasem do sieci trafiły pliki INT8, które pozwalają uruchomić FSR 4 także na starszych GPU - w tym RDNA 3, RDNA 2, a nawet GeForce RTX 30.

Miesiąc temu AMD przypadkiem udostępniło pełny kod źródłowy FSR 4 w repozytorium open source FidelityFX SDK. W paczce znalazły się również modele INT8, wspierane przez wcześniejsze generacje kart. Jeden z użytkowników Reddita, u/AthleteDependent926, skompilował z nich plik DLL i udostępnił go społeczności. Dzięki temu gracze mogą zastąpić FSR 3.1 w grach wersją FSR 4 poprzez narzędzie OptiScaler na Windowsie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Według pierwszych raportów:

  • FSR 4 działa na RDNA 3 i RDNA 2, a także RTX 30,
  • poprawa jakości obrazu jest zauważalna - redukcja migotania, ostrzejsze detale,
  • w Cyberpunk 2077 udało się np. wyeliminować efekt „shimmeringu” trawy przy RT w 1440p.

Niestety, obserwujemy też spadek wydajności o ok. 6–7 FPS względem FSR 3.1. Czas przetwarzania klatek może być nawet trzykrotnie dłuższy, ale w praktyce różnica jest umiarkowana i do zaakceptowania – zwłaszcza w singlowych produkcjach. Użytkownicy podkreślają, że tryb zbalansowany rekompensuje spadki FPS i nadal daje lepszą jakość niż FSR 3.1. Trzeba jednak pamiętać, że metoda działa tylko w grach dla jednego gracza i wymaga ręcznej konfiguracji przez OptiScaler.

FSR4_AMD_RDNA3
resize icon

Źródło: WCCFTech

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper