Konami wyjaśnia zamieszanie z mikrotransakcjami w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Wczoraj redakcja GameSpot narobiła sporego zamieszania wśród graczy wyczekujących premiery Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Pojawiły się bowiem pogłoski, że dostęp do pewnego trybu sieciowego uzyskamy dopiero po wyłożeniu dodatkowej kasy poprzez system mikrotransakcji.
Chodzi o tryb Player VS Player zwany Forwards Operating Base, w którym budujemy własną bazę, by następnie odpierać natarcia i samemu atakować morskie kwatery główne innych graczy. Wczoraj nawet sami pracownicy Konami nie potrafili odpowiedzieć na pytanie, jak będzie naprawdę z trybem FOB.
Na szczęście po kilkunastu godzinach firma zebrała się w końcu do kupy i wydała oświadczenie na oficjalnym profilu Twitter. Jego treść jest następująca: "Początkowy zestaw platform FOB nie wymaga zakupu waluty MB. Można grać w FOB bez wydawania pieniędzy".




. @Hirad123 @popcicle @Ken1555 @gamespot No. The initial set of FOB platforms do not require MB coins. Players can do FOB w/o spending money
— METAL GEAR OFFICIAL (@metalgear_en) sierpień 24, 2015
Sprawa rozwiązana. Mikrotransakcje pozostają opcjonalne w trybie sieciowej zabawy. Można oczywiście tylko ubolewać, że Konami w ogóle posunęło się do umieszczenia ich w produkcie, za który przecież wyłożymy niedługo spore pieniędze. Zapewne fakt, że można wzmocnić swoją bazę w FOB prawdziwą kasą szybko spowoduje, że tryb Player VS Player okaże się mało atrakcyjny dla osób zbierających walutę MB w normalny sposób.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.