Nintendo Switch 2 Game-Key Card jest niezbędne dla osiągnięcia jakości? Twórca Star Wars Outlaws zaskakuje

Gracze od premiery Nintendo Switch 2 narzekają na gry na specjalnych kartridżach, które wymagają pobrania produkcji z eShopu. Jak się jednak okazuje - Game-Key Cardy mogą być niezbędne do osiągnięcia oczekiwanych wyników przez deweloperów.
Nintendo Switch 2 od swojej premiery wzbudza sporo dyskusji nie tylko ze względu na gry, ale także na sposób ich dystrybucji. Szczególne kontrowersje wywołują Game-Key Cardy, czyli fizyczne karty, które nie zawierają gry, a jedynie klucz pozwalający pobrać ją z eShopu. Wielu graczy krytykuje takie rozwiązanie, bo liczyli na klasyczne kartridże, które pozwalają od razu uruchomić tytuł bez dodatkowych pobrań.
Ubisoft w przypadku Star Wars Outlaws postawił właśnie na Game-Key Cardy i najwidoczniej nie była to decyzja podyktowana kosztami.




Sytuację skomentował Rob Bantin, architekt audio pracujący przy silniku Snowdrop. Potwierdził ciekawą sytuację - twórcy postawili na Game-Key Card, by zapewnić oczekiwaną jakość:
Snowdrop mocno polega na streamingu danych z dysku w otwartych światach i odkryliśmy, że karty Switcha 2 po prostu nie zapewniały wydajności, której potrzebowaliśmy, by osiągnąć zakładaną jakość. Nie przypominam sobie, by kiedykolwiek dyskutowano o kosztach kart – prawdopodobnie dlatego, że to było bez znaczenia.
Deweloper dodał także, że gra od początku była budowana pod platformy wyposażone w szybkie dyski SSD, takie jak PlayStation 5 i Xbox Series X|S, co wymagało od zespołu pewnych rozwiązań
Fizyczne karty Nintendo Switcha 2 nie były w stanie nadążyć za wymaganiami silnika, dlatego zdecydowano się na Game-Key Cardy, które pozwalają przenieść grę na wewnętrzną pamięć konsoli i w pełni korzystać z technologii UFS oraz microSD Express.
Rozwiązanie Ubisoftu może być dla wielu rozczarowaniem, to jednak wiele na to wskazuje, że Game Key Cardy mogą być niezbędne do zachowania jakości i płynności przy dużych grach AAA.
Warto jednak zaznaczyć, że Cyberpunk 2077: Ultimate Edition został wydany na Switcha 2 w całości na fizycznej karcie, co pokazuje, że nawet tak ogromną i skomplikowaną produkcję można zmieścić na standardowym nośniku – bez konieczności korzystania z Game-Key Cardów.