Cronos The New Dawn to majstersztyk? Polacy nie boją się konkurencji

Gry
911V
Cronos: The New Dawn
Mateusz Wróbel | Dzisiaj, 16:58
PS5 XSX|S NS2 PC

Premiera Cronos: The New Dawn, nowego projektu Bloober Team, odbędzie się 5 września i - jak zapewnia prezes studia Piotr Babieno - twórcy nie obawiają się konkurencji ze strony długo wyczekiwanego Hollow Knight: Silksong, którego debiut zaplanowano dzień wcześniej.

Według szefa Bloobera obie produkcje trafiają do zupełnie innych grup odbiorców, a ich pojawienie się w tym samym czasie może wręcz zwiększyć zainteresowanie wymagającymi grami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Babieno podkreślił, że Silksong skierowany jest przede wszystkim do fanów niezależnych metroidvanii, podczas gdy Cronos to projekt o znacznie większej skali, nastawiony na inne doświadczenia:

Paradoksalnie fakt, że obie gry zadebiutują w tym samym tygodniu, działa na naszą korzyść. Wierzę, że wielu graczy sięgnie po oba tytuły, a każda z gier wzajemnie podbije swoją rozpoznawalność.

Studio zaznacza także, że doniesienia o budżecie przekraczającym 100 mln zł są mocno przesadzone. Koszty produkcji były niższe, a próg opłacalności - jak mówi Babieno - nie jest tak wysoki, jak wskazują analitycy. Jednocześnie Bloober liczy na bardzo dobre wyniki sprzedażowe, ale uspokaja inwestorów, że nawet przy umiarkowanym zainteresowaniu projekt powinien szybko wyjść na plus.

Twórcy przypomnieli, że gra spotkała się z dużym zainteresowaniem podczas tegorocznego Gamescomu, gdzie premierowy zwiastun zebrał bardzo pozytywne reakcje. Ważnym rynkiem dla Cronos: The New Dawn mają być przede wszystkim konsole, a tytuł został przygotowany tak, by w pełni wykorzystać moc PlayStation 5 Pro.

Mimo że Cronos jest największym autorskim IP w historii Bloobera, studio nie zamierza od razu szykować bezpośredniej kontynuacji. Jak zaznacza Babieno, celem zespołu jest najpierw stworzenie kompletnego doświadczenia, a dopiero później rozważenie dalszego rozwijania uniwersum. Jednocześnie Bloober prowadzi rozmowy z partnerami z branży filmowej i streamingowej, którzy zainteresowani są adaptacją lub współpracą przy marce.

Prezes podkreśla też, że strategia spółki zakłada stopniowe zwiększanie skali kolejnych projektów. Po premierze Cronosa Bloober chce zaprezentować jeszcze większą produkcję, która ma być "milowym krokiem" dla firmy:

To efekt naszej specjalizacji i doświadczenia wyniesionego z wcześniejszych gier, m.in. przy Silent Hill 2 Remake. Dzięki temu możemy tworzyć coraz większe tytuły, bez konieczności drastycznego zwiększania kosztów.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cronos: The New Dawn.

Źródło: Bankier

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper