Nintendo blokuje rozwój biblioteki Nintendo Switch 2. Wielu deweloperów wciąż nie może tworzyć gier

Nintendo Switch 2 jest już dostępny na rynku od czerwca, ale okazuje się, że wielu twórców wciąż nie może rozwijać gier na nową platformę Nintendo.
Premiera Nintendo Switch 2 okazała się ogromnym sukcesem. Konsola, która zadebiutowała w czerwcu, sprzedaje się jak świeże bułeczki i bije rekordy popularności. Fani od razu rzucili się do sklepów, a urządzenie momentalnie stało się jednym z najgorętszych sprzętów na rynku. Nintendo może być zadowolone – zainteresowanie platformą jest ogromne.
Sukces sprzedażowy to jednak tylko połowa obrazu. Coraz więcej graczy zauważa bowiem, że biblioteka gier na Switcha 2 pozostaje dość skromna, a wielu deweloperów wciąż nie ma możliwości rozwijania nowych projektów z myślą o nowej generacji. W efekcie część premier ogranicza się do edycji na starszego Switcha z nadzieją, że gracze skorzystają z wstecznej kompatybilności.




Sytuację opisało Digital Foundry, które podczas targów Gamescom rozmawiało z wieloma twórcami. John Linneman powiedział wprost: sporo zespołów wciąż nie ma dostępu do dev-kitów.
Rozmawiałem z wieloma deweloperami i wielu z nich usłyszało, że powinni po prostu wydać swoją grę na Switcha 1 i polegać na wstecznej kompatybilności. Jest sporo zespołów, które nie mają dostępu do dev-kitów Switcha 2. Na Gamescomie rozmawialiśmy z wieloma twórcami i tak wielu z nich mówiło dokładnie to samo. Chcą wydawać gry na Switcha 2. Chcieliby przygotować wersje na Switcha 2. Ale nie mogą dostać sprzętu. To teraz naprawdę trudne.
Jeszcze mocniej zaskakuje wypowiedź Olivera, który przyznał, że Nintendo prowadzi niezrozumiałą politykę względem dostępu do dev-kitów.
Naprawdę nie rozumiem tej strategii, bo jak powiedziałeś – nawet teraz deweloperzy mają problem, żeby zdobyć zestawy. Kilka miesięcy temu, kiedy docierały do nas informacje z różnych źródeł, dowiadywaliśmy się, że niektórzy duzi twórcy mają trudności z uzyskaniem dev-kitów do swoich gier. Co ciekawe, pojawiały się też dziwne wyjątki – część małych studiów otrzymała zestawy, co oczywiście jest pozytywne, ale z drugiej strony duże zespoły tworzące wysokobudżetowe tytuły nie znalazły się w kolejce po sprzęt.
Brak dostępu do dev-kitów może być jednym z powodów, dlaczego Nintendo Switch 2 wciąż cierpi na deficyt dużych premier. Twórcy chcą pracować nad wersjami gier dla nowej platformy, jednak ograniczenia w dostępie do narzędzi skutecznie blokują rozwój wielu projektów.