Do tej nagrodzonej gry były największe kolejki na gamescom 2025. Czym jest Love and Deepspace?

Jednym z ciekawszych zjawisk na gamescom 2025 była ogromna popularność niepozornej gry, która odniosła zaskakujący sukces podczas imprezy.
Love and Deepspace zgarnęło podczas gamescom 2025 nagrodę dla najlepszej gry mobilnej, pokonując takich gigantów, jak Genshin Impact czy Arknights: Endfield (pełna lista zwycięzców imprezy czeka na Was tutaj).
Podczas rozdawania nagród zespołowi autorek ze studia Infold organizator wspomniał, że kolejki do stanowisk z Love and Deepspace były najdłuższe na gamescom 2025 i "największe, jakie kiedykolwiek widzieliśmy na imprezie". Z relacji uczestników imprezy wynika, że czas stania w kolejce do produkcji Infold wynosił ok. 2 godziny.




Czym jest zatem Love and Deepspace? W największym skrócie to "symulator randkowy" skierowany głównie do kobiet (gra otome), w którym można romansować z kilkoma młodymi mężczyznami. Do motywu randkowego doklejony jest prosty system walki, a całość monetyzowana jest na bazie mikrotransakcji typu gacha.
To pierwszy przykład gry z kategorii otome, który przebił się do mainstreamu. Według danych z kwietnia 2025 roku autorzy Love and Deepspace wygenerowali roczne przychody na poziomie 826 mln dolarów, a gra wydaje się tylko rozpędzać. Zapewne zwycięstwo na gamescom przysporzy jej kolejnych fanów.
Według danych Sensor Tower w Love and Deepspace gra już regularnie ponad 50 mln osób. To będzie pewnie sygnałem dla innych wydawców, by stworzyć podobne projekty z wyższymi budżetami.