BioShock 4 opóźniony! Studio potwierdza duże zwolnienia

BioShock 4, jedna z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat, napotyka poważne problemy.
Tuż przed Gamescom ONL 2025 pojawiły się informacje o zwolnieniach w studiu Cloud Chamber. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie, że pracę straciło aż 80 z 250 osób.




Wewnętrzne źródła podają, że pierwotnie premiera gry miała nastąpić pod koniec 2026 lub na początku 2027 roku. Niestety, restrukturyzacja zespołu wymusiła przesunięcie debiutu na drugą połowę 2027 roku, a być może nawet później.
NEW: 2K Games laid off more than 80 people at BioShock 4 developer Cloud Chamber this week, about 1/3 of the studio. This new BioShock has been in the works for more than a decade across multiple studios. Here's the story behind its development hell: www.bloomberg.com/news/article...
— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 20 sierpnia 2025 o 20:34
[image or embed]
Prezes 2K, David Ismailer, potwierdził cięcia i zaznaczył, że studio musi skupić się na kluczowych elementach rozgrywki, aby BioShock 4 spełnił oczekiwania fanów. Decyzja o zwolnieniach ma pomóc zespołowi skoncentrować się na najważniejszych aspektach projektu.
Problemy Cloud Chamber wynikają m.in. z trudności w równoczesnym tworzeniu gry AAA i budowaniu nowego studia. To wyzwanie, z którym nie poradziło sobie wiele innych firm w branży.
Mimo przeciwności, Take-Two nie zamierza rezygnować z produkcji. Fani mogą mieć nadzieję, że Fergusson i jego zespół stworzą tytuł godny legendarnej serii, choć na premierę trzeba będzie poczekać znacznie dłużej.