BioShock 4 opóźniony! Studio potwierdza duże zwolnienia

Gry
1440V
BioShock 4
Łukasz Musialik | Dzisiaj, 13:30

BioShock 4, jedna z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat, napotyka poważne problemy. 

Tuż przed Gamescom ONL 2025 pojawiły się informacje o zwolnieniach w studiu Cloud Chamber. Teraz mamy oficjalne potwierdzenie, że pracę straciło aż 80 z 250 osób.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wewnętrzne źródła podają, że pierwotnie premiera gry miała nastąpić pod koniec 2026 lub na początku 2027 roku. Niestety, restrukturyzacja zespołu wymusiła przesunięcie debiutu na drugą połowę 2027 roku, a być może nawet później.

NEW: 2K Games laid off more than 80 people at BioShock 4 developer Cloud Chamber this week, about 1/3 of the studio. This new BioShock has been in the works for more than a decade across multiple studios. Here's the story behind its development hell: www.bloomberg.com/news/article...

[image or embed]

— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 20 sierpnia 2025 o 20:34

Prezes 2K, David Ismailer, potwierdził cięcia i zaznaczył, że studio musi skupić się na kluczowych elementach rozgrywki, aby BioShock 4 spełnił oczekiwania fanów. Decyzja o zwolnieniach ma pomóc zespołowi skoncentrować się na najważniejszych aspektach projektu.

Problemy Cloud Chamber wynikają m.in. z trudności w równoczesnym tworzeniu gry AAA i budowaniu nowego studia. To wyzwanie, z którym nie poradziło sobie wiele innych firm w branży.

Mimo przeciwności, Take-Two nie zamierza rezygnować z produkcji. Fani mogą mieć nadzieję, że Fergusson i jego zespół stworzą tytuł godny legendarnej serii, choć na premierę trzeba będzie poczekać znacznie dłużej.

Źródło: bsky.app

Komentarze (38)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper