Roszady w zespole odpowiedzialnym za BioShock 4. Zwolnienia i wielki powrót legendarnego twórcy

Historia lubi się powtarzać. Nowa odsłona BioShock powstaje w bólach, więc nad produkcją będzie czuwał weteran branży.
BioShock 4 to jedna z najbardziej oczekiwanych gier, które w przyszłości ma wydać Take-Two Interactive. Jednak nie jest tajemnicą, że studio Cloud Chamber przechodzi trudne chwile, które wpływają na proces produkcji.
Jason Schreier, który kilkanaście dni temu informował o zwolnieniu Kelley Gilmore, teraz ujawnił, że nowym szefem studia został Rod Fergusson. Jest to swoista powtórka z rozrywki, gdyż były kierownik marką Diablo miał już okazję przejmować stery nad marką w 2012, gdy powstawał BioShock Infinite. Dzięki jego zdolności do podejmowania trudnych decyzji, gra została ukończona i wydana w 2013 roku po ponad 5 latach produkcji.




Miejmy nadzieję, że i tym razem jego wkład sprawi, że powstający od lat BioShock 4 ujrzy w końcu światło dzienne. Jednak na razie obecność Fergussona nie poprawiła sytuacji, gdyż według ustaleń Schreiera, Cloud Chamber aktualnie zwalnia nieokreśloną liczbę pracowników.
BREAKING: BioShock 4 developer Cloud Chamber is laying off an unspecified number of staff. Also, former Diablo boss Rod Fergusson is taking over as Cloud Chamber's new studio head. More than a decade ago, he joined the troubled BioShock Infinite and helped salvage that game's production.
— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 19 sierpnia 2025 17:18
[AKTUALIZACJA]
Rod Fergusson potwierdził objęcie szefostwa nad marką BioShock i studiem Cloud Chamber, a także zwolnienia w firmie.
Would you kindly allow me to share some news?
— Rod Fergusson (@RodFergusson) August 19, 2025
Some of you guessed it, I’m returning to 2K to lead a series that means a lot to me as the new Head of the BioShock Franchise. I’ll be heading up Cloud Chamber and overseeing development of the next BioShock game, along with…