Resident Evil Requiem zaskoczy lokacjami? Gra nie będzie mieć w pełni otwartego świata

Resident Evil Requiem już wkrótce zostanie zaprezentowany na żywo podczas Gamescom 2025, a najnowsze przecieki rozpalają wyobraźnię fanów.
Ciekawostką jest fakt, że gra nie będzie z typowym otwartym światem, lecz zaoferuje otwarte poziomy, takie jak Raccoon City, po których - jak pisaliśmy wcześniej - będzie można poruszać się pojazdem. Twórcy z CAPCOM skupili się na poprawie wydajności w lokacjach, co ma wyeliminować problemy znane z Monster Hunter Wilds.




Wśród innowacji znajdziemy możliwość płynnego przełączania się między widokiem z pierwszej i trzeciej osoby, co wymagało gruntownego przeprojektowania mechaniki. Gra otrzyma również nowy silnik oświetlenia i cieni oraz technologię włosów znaną z Pragmata, a przeciwnicy będą korzystać z zaawansowanej, dynamicznej sztucznej inteligencji.
Potencjalne walki / sceny z udziałem Leona mają być wzbogacone o elementy inspirowane The Last of Us Part 2, ale jednocześnie wprowadzą własne nowatorskie rozwiązania, choć nie wiadomo czy będzie to w pełni grywalna postać w grze.
Z kolei Grace ma skupiać się na głębszej interakcji z otoczeniem. Warto zauważyć, że CAPCOM słynie z niespodzianek, więc nie można wykluczyć obecności innych bohaterów.
Premierę Resident Evil Requiem zaplanowano na 27 lutego 2026 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series S/X.