Ghost of Yotei z ogromnym światem i ulepszeniami. Gra ma wyeliminować największy problem Ghost of Tsushimy

Czy Ghost of Yotei może powtórzyć sukces Ghost of Tsushima? Twórcy wykorzystali czas, by poprawić największe mankamenty poprzednika.
Za 71 dni odbędzie się premiera Ghost of Yotei. Gra zmierzająca wyłącznie na PlayStation 5 zadebiutuje na konsoli Sony dokładnie 5 października. Tytuł przynajmniej aktualnie nie będzie dostępny na komputerach osobistych, ale biorąc pod uwagę podejście Sony – w przyszłości możemy spodziewać się debiutu na między innymi Steam.
Sucker Punch Productions mierzy się z własną legendą, ponieważ Ghost of Tsushima zostało docenione przez wielu graczy. Twórcy jednak najwidoczniej wyciągnęli lekcję z poprzedniej przygody i podczas rozmowy z redakcją Automaton-media.com potwierdzili kilka istotnych szczegółów.




Ghost of Yotei oferuje mapę podobnych rozmiarów do tej znanej z Ghost of Tsushimy, ale twórcy najwidoczniej wsłuchali się w opinie fanów – świat jest „mniej powtarzalny”, nastawiony na eksplorację, gracze mają teraz odkrywać doświadczenie na własną rękę, a ponadto najważniejszym ulepszeniem w tym temacie jest „gęstość”.
Deweloperzy nie chcieli zwiększać świata, a postanowili zapewnić więcej atrakcji – mapa ma być lepsza pod względem „jakości” i zapewnić różnorodność doświadczeń.
Jak wspomniałem wcześniej, rozmiar samej mapy można porównać do rozmiaru z poprzedniej gry. Niezależnie od tego, czy chodzi o mapę, czy o objętość samej produkcji, nie uważamy, że im większa mapa, tym lepiej.
W Ghost of Yotei poprawiliśmy ten aspekt, dzięki czemu nawet jeśli ciekawość gracza zostanie pobudzona podczas eksploracji i odkryje on mały sekret, zamiast zmuszać go do grania za każdym razem w tę samą minigrę, staramy się zapewnić różnorodne, nieoczekiwane rezultaty. Myślę, że atrakcyjność gier z otwartym światem tkwi właśnie w tego rodzaju eksploracji, dlatego dbamy o to, aby zapewnić graczom zróżnicowane doświadczenie eksploracyjne.
Korzystając z doświadczenia zdobytego podczas tworzenia „Ghost of Tsushima”, dołożyliśmy wszelkich starań, aby jeszcze bardziej ulepszyć jakość rozgrywki, tworząc mapę o tym samym rozmiarze, co w poprzedniej części. Dodatkowo, wprowadziliśmy dwa drobne usprawnienia. Po pierwsze, rozmiar mapy w grze jest mniej więcej taki sam, ale Hokkaido jest oczywiście większe niż Cuszima, dlatego dołożyliśmy wszelkich starań, aby sprawiało wrażenie większego niż jest w rzeczywistości. Wiele krajobrazów, takich jak rozległe równiny i majestatyczne góry wznoszące się w tle, nie było często spotykane w „Ghost of Tsushima”, więc można poczuć ich ogrom. Kolejną cechą jest element eksploracji, który pozwala w pełni wykorzystać rozległą mapę. Ghost of Youtei jest pełne systemów i efektów, które pozwalają graczom w pełni cieszyć się eksploracją terenu, i mogą z nich korzystać swobodnie. Wspomniany wcześniej system, który pozwala na szybsze poruszanie się na kwiatach, pozwala odkrywać małe sekrety, podążając ścieżką kwiatów. Wprowadzono również nowe teleskopy i lornetki do podziwiania krajobrazu. Dzięki takim pomysłom gracze nie będą się nudzić nawet na dużej mapie.
Twórcy jeszcze raz potwierdzili ważny szczegół - Ghost of Yotei nie zapewni nam pełnej swobody w przypadku zabijania głównych przeciwników. Studio wciąż trzyma się jednej historii.
Swoboda zadań i eksploracji jest szczególnie ważna, ponieważ są one niezależne od głównego wątku fabularnego. Gracze mogą eksplorować do woli, nie robiąc żadnych postępów w fabule, i odwrotnie, żadne konkretne ulepszenia ani postępy w eksploracji nie są wymagane do rozwoju fabuły. Staramy się nie ograniczać stylów gry tak szerokiej gamy graczy – niektórzy chcą od razu przejść fabułę, kolejni chcą zbadać każdy zakamarek przed rozpoczęciem fabuły, a inni chcą cieszyć się obiema tymi rzeczami we własnym tempie. Jeśli chodzi o swobodę w samym głównym wątku fabularnym, nie możesz pokonać Yotei w dowolnej kolejności. Gdybyś posunął się tak daleko, zakłóciłoby to konstrukcję fabuły. Masz jednak swobodę wyboru kolejności, w jakiej podbijasz wiele obszarów jednocześnie. Każdy obszar ma swoją własną charakterystykę, każdy ma innego Yotei, możesz uczyć się różnych rodzajów broni i swobodnie przemieszczać się między nimi, aby je podbić. Fabuła została zaprojektowana tak, aby nie zawiodła, nawet jeśli gracz do pewnego stopnia będzie działał swobodnie. Wiem też, że są gracze, którzy spędzają 30 godzin w trybie fotograficznym, więc włożyłem wiele wysiłku w szczegóły, aby uwzględnić tak zróżnicowane style gry i zapewnić jak największą „swobodę”.
Twórcy przygotowali także ciekawą mechanikę pamięci, dzięki której w każdym momencie przejdziemy między teraźniejszością i przeszłością. W grze znajduje się także system dla konia – gdy będziemy podróżować po polach kwiatów, to zwierzę przyspieszy. Twórcy zajęli się także świetnym wykorzystaniem kontrolera DualSense.