WhatsApp wprowadza kontrowersyjną zmianę. Nie będziesz z niej zadowolony

WhatsApp wprowadza największą zmianę od lat, ale niekoniecznie dobrą dla użytkowników. Popularny komunikator właśnie wprowadza reklamy w Statusach oraz Promowane Kanały w wersji beta na iOS.
Najnowsza aktualizacja WhatsApp beta dla iOS (25.20.10.78) wprowadza długo zapowiadane reklamy w sekcji Status oraz możliwość promowania kanałów. Funkcje te trafiają do wybranych użytkowników w ramach testów i będą stopniowo udostępniane kolejnym osobom.




Status Ads to nowy sposób na dotarcie firm i twórców do użytkowników. Reklamy pojawiają się między zwykłymi statusami, są wyraźnie oznaczone i można je łatwo pominąć lub zablokować danego reklamodawcę. Dzięki temu użytkownik zachowuje kontrolę nad wyświetlanymi treściami, jednak zmiana wzbudza wśród większości mieszane uczucia.
Promowane Kanały to narzędzie, które pozwala firmom i twórcom zwiększyć widoczność w katalogu kanałów WhatsApp. Płatna promocja sprawia, że wybrany kanał pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania, co ułatwia zdobywanie nowych obserwujących.
WhatsApp podkreśla, że reklamy i promowane treści są całkowicie oddzielone od prywatnych rozmów i nie mają wpływu na bezpieczeństwo komunikacji. Wszystkie wiadomości i połączenia pozostają szyfrowane end-to-end, a dane osobowe nie są udostępniane reklamodawcom. To jednak nie załatwia sprawy.
Niemniej nowe funkcje są wdrażane etapami, aby zapewnić stabilność działania i rzekomo ochronę prywatności. Użytkownicy mogą sprawdzić historię wyświetlanych reklam i zarządzać swoimi preferencjami bezpośrednio w ustawieniach aplikacji. Czy WhatsApp stanie się nową platformą dla reklamodawców? Oby nie.