Game Key Cardy zabijają sprzedaż pudełek na Nintendo Switch 2? Jeden z wydawców wyciąga rękę do graczy

Gry
1488V
Nintendo Game-Key Cards problem
Mateusz Wróbel | Dzisiaj, 08:15
PS5 XSX|S NS2 NS PC PS4 XONE

Nowa polityka Nintendo dotycząca fizycznych wydań gier na Nintendo Switch 2, oparta na tzw. Game Key Cardach, wywołuje niepokój wśród graczy oraz wydawców zewnętrznych. Karty te, zamiast zawierać dane gry, jedynie odblokowują możliwość jej pobrania z internetu, co w praktyce eliminuje zalety tradycyjnego fizycznego nośnika. W efekcie wielu graczy rezygnuje z zakupu takich wersji, a ceny Game Key Cardów spadają w sklepach detalicznych. Przykład stanowi Cyberpunk 2077, który jako jeden z nielicznych tytułów trzecich wydawców oferuje pełną grę na karcie i cieszy się najlepszą sprzedażą wśród zewnętrznych gier na Switcha 2.

W społecznościach internetowych, takich jak ResetEra czy Reddit, rośnie niezadowolenie z obecnej strategii Nintendo. Gracze podkreślają, że zakup Game Key Carda pozbawionego fizycznych danych gry mija się z celem - to w zasadzie pudełkowy zakup cyfrowej licencji, który nie daje ani wygody, ani kolekcjonerskiej wartości. Wyniki ankiet na forach jasno pokazują, że wielu użytkowników odrzuca ten model i woli cyfrowy zakup w eShopie niż nabycie fizycznego pudełka bez zawartości.

Dalsza część tekstu pod wideo

Światełkiem w tunelu okazała się ostatnia zapowiedź SEGI - firma potwierdziła, że nowy Sonic Racing: CrossWorlds w wersji na Switcha 2 trafi do sprzedaży na pełnoprawnej karcie z kompletnymi danymi gry. Decyzja została ciepło przyjęta przez fanów i może stanowić impuls dla innych wydawców, by również porzucić mało lubiane Game Key Cardy na rzecz tradycyjnych nośników 64 lub 128 GB. Mniejsze gry niezależne, których rozmiar nie przekracza 32 GB, mogą natomiast być wciąż wydawane na starszych kartach znanych z pierwszego Switcha.

Nintendo zdaje się być świadome kontrowersji - firma przeprowadza obecnie ankiety wśród graczy w Japonii, pytając o opinię na temat Game Key Cardów. Podczas ostatniego spotkania z inwestorami przedstawiciele korporacji zapewniali, że analizują dane sprzedażowe i są gotowi dostosować strategię, by nie ograniczać wyników gier od zewnętrznych partnerów. Wskazali także, że powodem wprowadzenia nowego systemu była zwiększona pojemność pamięci wewnętrznej Switcha 2, choć nie wykluczają zmian w podejściu, jeśli obecny model okaże się nietrafiony.

Źródło: TwistedVoxel

Komentarze (63)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper