Death Stranding 2 z mizerną sprzedażą? Pierwsze doniesienia nie są obiecujące dla PlayStation

Według najnowszego raportu Alinea Analytics, EA Sports FC 25 zdominowało czerwcowe zestawienie sprzedaży na PlayStation, sprzedając aż 905 tysięcy egzemplarzy - choć w głównej mierze dzięki znaczącej obniżce ceny do zaledwie 14 dolarów.
Obecna strategia EA okazała się skuteczna - całkowita sprzedaż FC 25 na PlayStation przekroczyła już 19,2 miliona kopii. Mimo to, aż 59% graczy FC 24 na tej platformie nie przeszło jeszcze na nową odsłonę, choć w dużej mierze są to użytkownicy, którzy otrzymali grę w ramach PlayStation Plus. Firma Alinea Analytics przewiduje, że EA nadal będzie intensywnie wykorzystywać promocje i współpracę z PS Plus aż do premiery FC 26.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazło się Death Stranding 2, długo oczekiwana kontynuacja gry Hideo Kojimy. Mimo bardzo pozytywnego przyjęcia przez krytyków, gra sprzedała 687 tysięcy egzemplarzy w pierwszym tygodniu, a warto wspomnieć też o tym, że sporo graczy porzuca produkcję już w pierwszych rozdziałach zabawy (pokazują to procent zdobytych trofeów wśród użytkowników PS5). Tytuł wygenerował co prawda najwyższe przychody spośród wszystkich gier premium na PlayStation w czerwcu, ale jego sprzedaż - jak zauważa Alinea - jest poniżej poziomu innych produkcji PlayStation Studios.




Na trzecim miejscu uplasowała się niespodziewanie nowa marka - Rematch, zręcznościowa gra piłkarska od Sloclap, która sprzedała się w 569 tysiącach kopii. Łączna sprzedaż gry na PlayStation przekroczyła 680 tys., a dodatkowe 1,4 mln egzemplarzy trafiło do graczy na Steamie. Sukces gry wiąże się z jej dostępnością i prostą, a zarazem wymagającą rozgrywką, przyciągającą zarówno fanów Rocket League, jak i FC 25.

Tuż za podium znalazło się Elden Ring: Nightreign (558 tys. kopii) oraz Forza Horizon 5 (555 tys.), wielki hit Microsoftu, która podobno znalazła już prawie 2,9 miliona nabywców na PlayStation. Tym samym jest to pierwszy tytuł Microsoftu, który osiągnął taki wynik na konsoli Sony w mniej niż trzy miesiące.
Na dalszych miejscach zestawienia znalazły się niezmiennie silne marki jak GTA V (431 tys.), Minecraft (416 tys.) oraz powracające Stellar Blade, które odnotowało wyraźny wzrost sprzedaży po premierze wersji PC. Zestawienie zamykają Expedition 33 (240 tys.) oraz The Last of Us: Part II (150 tys.), które zyskało na czerwcowych promocjach Days of Play.
Z raportu Alinea Analytics jasno wynika, że czerwiec na PlayStation zdominowały gry sportowe i znane marki.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Death Stranding 2: On the Beach.