To byłaby piękna kompromitacja? Twórcy „najgorzej zoptymalizowanej gry” wycofali się z konferencji

Gry
2263V
Monster Hunter Wilds problemy
AlbertWokulski | Wczoraj, 21:18
PS5 XSX|S PC

W 2025 roku na rynku zadebiutowało wiele świetnych gier, ale jeden tytuł mierzy się z ostrą krytyką. Problemem jest optymalizacja, a twórcy chcieli... uczyć innych deweloperów dopracowywać gry.

CEDEC to japoński odpowiednik GDC, czyli konferencji dla deweloperów, na której twórcy mogą dzielić się doświadczeniem i uczyć inne osoby w lepszy sposób pracować na narzędziach. To właśnie w tym miejscu twórcy Monster Hunter Wilds chcieli... uczyć o optymalizacji gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

W tym miejscu jednak pojawia się problem. Monster Hunter Wilds zadebiutował na początku roku, zebrał mnóstwo pochwał od dziennikarzy, ale większość redakcji sprawdzało grę na konsolach – tytuł ma gigantyczne problemy na PC... właśnie z powodu optymalizacji.

Capcom chciał na CEDEC przygotować wykład o następującym tytule: „Spraw, aby Monster Hunter Wilds działało płynnie! Wszystko, co musisz wiedzieć o optymalizacji”.

Gracze postanowili dość otwarcie krytykować deweloperów i samo podejście do optymalizacji gry, więc Capcom... wycofał się z konferencji. Oficjalny powód nie został podany, ale raczej nie trudno zgadnąć, że właśnie jakość gry na PC jest problemem.

Capcom jest oczywiście świadomy niedogodności, przygotowuje kolejne aktualizacje, ale przynajmniej aktualnie trudno mówić o wyjątkowej jakości, więc społeczność nie bez powodu postanowiła wyrazić swoje niezadowolenie z pomysłu, by to właśnie deweloperzy Monster Hunter Wilds uczyli innych twórców, jak optymalizować gry.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Monster Hunter Wilds.

Źródło: gamingbolt.com

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper