Nintendo Switch 2 porównywany do Xbox Series S. Gry 60FPS z „małego Xboksa” będą działać na nowej konsoli

Nadal pojawiają się różne opinie dotyczące potencjału Nintendo Switcha 2, jednak bardzo ciekawe słowa powiedział jeden z przedstawicieli studia Virtuos. Konsola nie zawodzi?
Studio Virtuos ma doświadczenie w portowaniu gier. To właśnie ten zespół zajmował się między innymi takimi seriami jak Call of Duty, Battlefield, Horizon, Uncharted, a teraz deweloperzy rozwijają remake Metal Gear Solid 3. Twórcy mają ogromne doświadczenie w portowaniu gier.
Eoin O' Grady, dyrektor techniczny w Black Shamrock, spółce zależnej Virtuos (Grounded , Kerbal Space Program 2 , The Outer Worlds : Spacer's Choice Edition) rozmawiał z redakcją Wccftech na temat możliwości Nintendo Switcha 2.




Zdaniem dewelopera Nintendo Switch 2 ma oferować podobny potencjał GPU do Xboksa Series S, ponieważ urządzenie Nintendo korzysta z DLSS. Hybrydowa platforma oferuje moc CPU na poziomie PlayStation 4, ale nie powinien to być problem dla deweloperów.
Pod względem GPU, Switch 2 wypada nieco słabiej niż Series S; różnica ta jest bardziej zauważalna w trybie przenośnym. Jednakże, Series S nie obsługuje technologii takich jak DLSS, którą posiada Switch 2. To sprawia, że możliwości GPU obu konsol są ogólnie porównywalne.
Pod względem CPU istnieje wyraźniejsze rozróżnienie między dwiema konsolami. Switch 2 jest pod tym względem bliższy PlayStation (PS) 4, mając procesor nieco mocniejszy niż PS4. Ponieważ większość gier jest zwykle bardziej związana z GPU niż z CPU, gdy są dobrze zoptymalizowane, wpływ tej różnicy w dużej mierze zależy od konkretnej gry i jej docelowej liczby klatek na sekundę
Jednak gry działające na Xboksie Series S w 60 klatkach mają bez problemu poradzić sobie na Nintendo Switchu 2:
Każda gra dostępna w 60 FPS na Series S powinna z łatwością zostać przeniesiona na Switch 2. Podobnie, gra 30 FPS z Series S, która jest powiązana z GPU, również powinna być dobrze przeniesiona. Gry ze złożoną fizyką, animacjami lub innymi elementami wymagającymi procesora mogą napotkać dodatkowe wyzwania w osiągnięciu 30 lub 60 FPS lub wymagać dodatkowej optymalizacji podczas portowania.