Kultowe gry jRPG mogą być znów turowe. Sukces Clair Obscur: Expedition 33 zrobił wrażenie na Square Enix

Gry
1506V
Square Enix logo
Grzegorz Cyga | Wczoraj, 19:00

Square Enix zamierzał odejść od korzeni takich serii jak Dragon Quest czy Final Fantasy i sprawić by wydawane przez niego gry jRPG nie były już turowe. Teraz firma zmienia zdanie. 

Square Enix chciał otworzyć się na zachodnich odbiorców, przez co zaczął wypuszczać gry z walką w czasie rzeczywistym. Jednak porażka Final Fantasy XVI i sukces Clair Obscur: Expedition 33 sprawił, że firma zrewidowała swoje plany.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na spotkaniu z akcjonariuszami jeden z reporterów mediów inwestycyjnych poparł pomysł, aby Square Enix skrócił czas produkcji gier, przy czym flagowe marki powinny wychodzić naprzemiennie co rok, aby zachować równowagę pomiędzy jakością a ilością. Co więcej, chce on, aby nowe części serii Dragon Quest i Final Fantasy wzięły przykład z Clair Obscur: Expedition 33 i ponownie były grami z turowym systemem walki. 

Square Enix odpowiedziało na tę prośbę i zadeklarowało, że powstanie więcej gier średniobudżetowych. Ponadto firma ma wciąż pamiętać, że gry oparte o komendy to jej korzenie, dlatego zamierza w przyszłości wypuszczać również takie produkcje

Źródło: Insider Gaming

Komentarze (68)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper