Wiedźmin 4 będzie prawdziwie next-genowy. CD Projekt RED inspiruje się Novigradem i zapowiada epicki świat

Technologie
1108V
Wiedźmin IV
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 11:40
PS5 XSX|S PC

CD Projekt RED szykuje się na prawdziwą rewolucję wraz z premierą Wiedźmina 4. Studio chce maksymalnie wykorzystać zmiany generacyjne od czasu premiery Wiedźmina 3, co już teraz pokazano w najnowszym tech demie zaprezentowanym podczas tegorocznego Unreal Fest.

W rozmowie z serwisem GamesRadar+, Jan Hermanowicz – inżynier produkcji w CDPR – podkreślił, że studio świadomie dostosowuje się do zmian w sprzęcie, silnikach graficznych i ogólnej technologii, jakie zaszły od czasów „Dzikiego Gonu”. Celem jest stworzenie prawdziwego doświadczenia nowej generacji, a nie tylko kosmetycznej ewolucji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dowodem tej ambicji jest prezentacja wioski Valdrest – lokacji z technologicznego dema Wiedźmina 4, która została zaprojektowana z myślą o pokazaniu możliwości silnika Unreal Engine 5. Miasteczko zamieszkuje ponad 300 NPC-ów, a zagęszczenie postaci dorównuje temu, co widzieliśmy w Novigradzie – największym mieście z „trójki”. Jak zdradza Hermanowicz, Novigrad był bezpośrednią inspiracją – deweloperzy analizowali archiwalne materiały i nagrania z gry, by zobaczyć, co działało, a czego nie dało się wtedy osiągnąć. Nowa wioska ma być więc ewolucją tego, co CDPR już wcześniej zbudowało.

Choć mowa jedynie o demie technologicznym – które nie musi w pełni odzwierciedlać finalnej gry – to pierwsze wrażenia są naprawdę pozytywne. Valdrest wygląda żywo, szczegółowo i naturalnie, co robi wrażenie szczególnie, gdy dowiadujemy się, że demo działało na bazowym PlayStation 5 w 60 klatkach z ray-tracingiem (nadal jest to dla mnie trudne do zrozumienia - jak?). Twórcy od razu zaznaczyli, że Wiedźmin 4 powstaje w duchu podejścia, że konsole są „na pierwszym miejscu”, co może być reakcją na kontrowersje związane z premierą Cyberpunka 2077 na starszych sprzętach (tam widać było, że wersja PC ma priorytet). 

Wszystko wskazuje jednak na to, że wersja na Xbox Series S może mieć swoje ograniczenia – osiągnięcie 60 FPS przy zachowaniu zaawansowanych efektów graficznych będzie dużym wyzwaniem. Do tej pory nie wiem, jakim cudem CDP chce odpalić Wiedźmina 4 na tej platformie. Podobnie jak Rockstar swoje GTA VI. 

Źródło: WCCFTech

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper