PS5 miało problemy z tym exclusivem. Jak nowe Final Fantasy działa na Xbox?

Final Fantasy XVI nie zachwyciło warstwą techniczną, oferując nierówny framerate w trybie 60 fps i przy tym tak niską rozdzielczość natywną, jak 720p na PS5. Sprawdźmy, jak sytuacja wygląda teraz na XSX.
Przypominam w tym miejscu, że tryb wydajności do dziś nie działa najlepiej w Final Fantasy 16 na PS5 (pomimo aktualizacji), oferując czasem nierówny framerate w walkach i podczas eksploracji.
FF 16 utraciło wczoraj status konsolowego exclusiva na PS5, dzięki czemu możemy przyjrzeć się, jak RPG funkcjonuje na konsolach konkurencji. Wygląda na to, że FF16 działa w bardzo podobnych parametrach na XSX. W trybie wydajności dostajemy rozdzielczość natywną w okolicach 720-1080p (skalowaną poprzez FSR do 1440p), a w module priorytetu jakości rozdzielczość natywną ok. 1080-1440p, skalowaną do 4K.




Ustawienia graficzne wydają się praktycznie identyczne, do tych znanych z PS5. Co z frameratem? W analizie Fuzion Xbox Testing wygląda to bardzo dobrze podczas walk i gra trzyma 60 fps bez żadnych zacięć w trybie wydajności i 30 fps w trybie priorytetu jakości. Szkoda tylko, że redakcja nie sprawdziła animacji w dalszych etapach i w trakcie większych walk. Tutaj z odsieczą idzie jednak The Xbox Tester (trzeci filmik poniżej), który przyjrzał się trochę późniejszym fazom rozgrywki. Tutaj na szczęście też nie są zauważalne większe spadki animacji.
Na Series S mamy do dyspozycji tylko tryb 30 fps i tutaj również nie widać problemów (przynajmniej na starcie przygody).
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XVI.