PS5 miało problemy z tym exclusivem. Jak nowe Final Fantasy działa na Xbox?

Gry
2681V
Final Fantasy XVI recenzja
Bartosz Dawidowski | Dzisiaj, 10:59
PS5 XSX|S PC

Final Fantasy XVI nie zachwyciło warstwą techniczną, oferując nierówny framerate w trybie 60 fps i przy tym tak niską rozdzielczość natywną, jak 720p na PS5. Sprawdźmy, jak sytuacja wygląda teraz na XSX.

Przypominam w tym miejscu, że tryb wydajności do dziś nie działa najlepiej w Final Fantasy 16 na PS5 (pomimo aktualizacji), oferując czasem nierówny framerate w walkach i podczas eksploracji.

Dalsza część tekstu pod wideo


FF 16 utraciło wczoraj status konsolowego exclusiva na PS5, dzięki czemu możemy przyjrzeć się, jak RPG funkcjonuje na konsolach konkurencji. Wygląda na to, że FF16 działa w bardzo podobnych parametrach na XSX. W trybie wydajności dostajemy rozdzielczość natywną w okolicach 720-1080p (skalowaną poprzez FSR do 1440p), a w module priorytetu jakości rozdzielczość natywną ok. 1080-1440p, skalowaną do 4K.

Ustawienia graficzne wydają się praktycznie identyczne, do tych znanych z PS5. Co z frameratem? W analizie Fuzion Xbox Testing wygląda to bardzo dobrze podczas walk i gra trzyma 60 fps bez żadnych zacięć w trybie wydajności i 30 fps w trybie priorytetu jakości. Szkoda tylko, że redakcja nie sprawdziła animacji w dalszych etapach i w trakcie większych walk. Tutaj z odsieczą idzie jednak The Xbox Tester (trzeci filmik poniżej), który przyjrzał się trochę późniejszym fazom rozgrywki. Tutaj na szczęście też nie są zauważalne większe spadki animacji.

Na Series S mamy do dyspozycji tylko tryb 30 fps i tutaj również nie widać problemów (przynajmniej na starcie przygody).

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Final Fantasy XVI.

Źródło: https://youtu.be/oDKmMN4gIzg

Komentarze (76)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper