Tańsza gra musi być krótka lub niedopracowana? TEN tytuł udowadnia, że to mit branży gier

Wytworzył się pewien paradoks – z jednej strony gracze narzekają, że gry są za drogie, a z drugiej, gdy na rynku pojawia się tańsza produkcja, natychmiast spekulują, że będzie to gra albo krótka, albo niedopracowana. Albo jedno i drugie. To jeden z problemów, z którym mierzą się twórcy gier oraz wydawcy.
W erze rosnących cen gier AAA, kiedy produkcje takie jak Mario Kart World czy DOOM: The Dark Ages debiutują za 80 dolarów, a oczekiwania wobec ceny GTA 6 sięgają nawet 100 dolarów, deweloperzy Clair Obscur: Expedition 33 udowadniają, że gry w cenie 40–50 dolarów mogą być nie tylko przystępniejsze, ale również wyjątkowo satysfakcjonujące.
Według Matthew Handrahana, dyrektora portfolio w Kepler Interactive, wzrost cen największych produkcji otwiera rynek dla „rozsądnie zaplanowanych” gier z mniejszym budżetem, ale wysoką jakością. Clair Obscur: Expedition 33, stworzony przez mniejszy zespół, to przykład gry oferującej solidną fabułę i wysoki poziom produkcji, w którym udało się uniknąć „zbędnych zapychaczy” charakterystycznych dla dużych tytułów.




Nikt, kto grał w Expedition 33, nie powie, że gra nie była warta swojej ceny.
– zaznaczył Handrahan.
Jednak cena 50 dolarów nie obyła się bez kontrowersji. François Meurisse, COO Sandfall Interactive, ujawnił, że ogłoszenie tej ceny spotkało się z reakcjami sugerującymi, że gra będzie zbyt krótka lub niedopracowana. Zespół utrzymał jednak swoje stanowisko, tłumacząc, że ich gra celowo nie jest klasyfikowana jako AAA. Po premierze sukces gry dowiódł, że dobrze zaplanowane projekty mogą zmienić percepcję graczy wobec niższych cen.
Choć przykład Clair Obscur: Expedition 33 pokazuje, że mniejsze, dedykowane projekty mogą osiągnąć sukces, branża wydaje się być bardziej zainteresowana maksymalizowaniem zysków niż wyciąganiem lekcji z takich przykładów.
Niemniej ten przykład może stać się inspiracją dla deweloperów, którzy chcą dostarczać przystępne cenowo, ale ambitne produkcje w czasach stale rosnących kosztów rozwoju gier.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.