Elden Ring Nightreign. FromSoftware jest gotowe na premierę, ale reżyser obawia się naporu graczy

Gry
1718V
Elden Ring Nightreign
Grzegorz Cyga | 27.05, 19:41
PS5 XSX|S PC PS4 XONE

Do premiery Elden Ring Nightreign zostało kilka dni. Mogłoby się wydawać, że FromSoftware jest gotowe na premierę i na to, jak fani będą reagować na nowy tytuł. Tymczasem reżyser gry ma pewne zmartwienie. 

Elden Ring Nightreign nie jest tradycyjną grą od FromSoftware, w której chętni będą w pojedynkę, bądź okazyjnie w towarzystwie, mierzyć się z potężnymi i wymagającymi przeciwnikami. To roguelike, który jest oparty o rozgrywkę sieciową. Dlatego zespół nie zamierza czekać z założonymi rękami na pierwsze wyniki sprzedażowe. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Chociaż w soulslike'ach od From Software moduł sieciowy zawsze był obecny, jeszcze nigdy nie był tak ważnym elementem, jak teraz. Chociaż Elden Ring Nightreign będzie miał tryb solo, to w założeniach jest zbudowany wokół kooperacyjnej rozgrywki sieciowej. Co więcej, nie będzie to tradycyjny soulslike, a gra RPG inspirowana gatunkiem MMO, roguelike i battle royale. Jednak twórcy nie boją się reakcji graczy na znaczącą zmianę formuły, a to, czy tytuł udźwignie duże zainteresowanie

Reżyser gry Junya Ishizaki w rozmowie z GamesRadar+ zadeklarował, że zamierza się przyglądać temu, czy serwery wytrzymają napór graczy i ma już pewne plany na ulepszenie sesji. 

Oczywiście, są pewne obszary infrastruktury i systemów sieciowych, którym się przyglądamy ponownie, jeśli chodzi o Nightreign jako tytuł nastawiony na tryb wieloosobowy. Jednym z obszarów jest w szczególności to, że każda sesja trwa około 40 minut, sesje trwające od 30 do 40 minut, więc upewniamy się, że infrastruktura jest wystarczająco solidna, aby to obsłużyć, przynajmniej na podstawowym poziomie. Ale także wprowadzimy środki bezpieczeństwa.

Jednakże deweloper ma już w głowie najgorszy możliwy scenariusz, gdyż wie, że starania zespołu mogą nie od razu przynieść oczekiwane efekty. 

W najgorszym przypadku chcemy, aby gracze mogli grać dalej, nawet jeśli wystąpi problem z połączeniem. Nie chcemy, aby zostali po prostu wyrzuceni. Chcemy, aby mogli grać dalej w swoim własnym świecie i mogli się ponownie połączyć.


Przyglądamy się również matchmakingowi, nie tylko korzystając z systemu haseł, jak w naszych poprzednich tytułach, ale szukając sposobów, w jakie gracze mogą łączyć się i dobierać w grupy ze względu na postępy i to, co jest dla nich dostępne. To są rzeczy, które są brane za pewnik w sferze gier wieloosobowych, dlatego staramy się włączyć jak najwięcej z nich i udoskonalić naszą grę wieloosobową.

Z drugiej strony, producent Yasuhiro Kitao uważa, że FromSoftware jest dobrze przygotowane na ewentualne problemy z poprawnym działaniem Elden Ring Nightreign w dniu premiery. 

To, co zwykle robimy, to przyglądamy się poprzednim tytułom, względnemu współczynnikowi połączeń online i współczynnikowi retencji z poprzednich tytułów. Oczywiście patrzymy na liczby zamówień przedpremierowych Nightreign, a test sieciowy był również dobrym punktem odniesienia. Generalnie mamy wiele dobrych punktów odniesienia, aby stosunkowo dokładnie ocenić, gdzie będziemy w momencie premiery, choć oczywiście prowadzimy pomiary i obserwujemy sytuację, aby upewnić się, że będziemy mieć stabilne i przyjemne środowisko do gry w momencie premiery.

Źródło: Gamesradar.com

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper