Clair Obscur: Expedition 33. Twórca hitowego debiutu radzi innym, jak mogą powtórzyć jego sukces

Clair Obscur: Expedition 33 jest tytułem, który nagle szturmem zaczął podbijać branżę. To osiągnięcie godne podziwu i powtórzenia, dlatego Guillaume Broche ma dla osób, które chcą pójść w jego ślady pewną radę.
Clair Obscur: Expedition 33 to gra, której obecnie nie trzeba już nikomu przedstawiać. Produkcja, mimo iż nie jest dziełem wielkiego studia, które ma masę pieniędzy na rozwój, momentalnie zaczęła się cieszyć ogromną popularnością, która poskutkowała świetnymi wynikami sprzedażowymi. Te były tak imponujące, że nie tylko nie jeden twórca czy wydawca marzy o tak ciepłym przyjęciu, ale i niewątpliwie wielu będzie go analizowało, aby w niedalekiej przyszłości spróbować je powtórzyć i również zaistnieć w świadomości sporej grupie odbiorczej.
Założyciel Sandfall Interactive i twórca gry, Guillaume Broche udzielił niedawno wywiadu, który ukazał się na kanale Youtube, Pirate Software. Oprócz ujawnienia kulis swojej pracy, deweloper na prośbę prowadzących podzielił się radą skierowaną do tych, którzy będą chcieli powtórzyć sukces studia Sandfall Interactive.




Myślę, że to najważniejsza rzecz, kiedy zaczynasz grę, i czasami widzę to u nowych deweloperów, ale się z tym nie zgadzam, że nie musisz tworzyć gry, którą myślisz, że ludzie polubią. Musisz stworzyć grę, która tobie się spodoba. I myślę, że to było kluczowe na początku pod względem decyzji kreatywnych, że jeśli mi by się coś nie podobało, to by do niej nie trafiło. I to sprawia, że jest bardzo osobista, ale nie jest to narcystyczne ani nic w tym rodzaju. Po prostu, jeśli produkcja naprawdę głęboko przemówi do gracza, to według mnie nigdy nie zawiedzie.
Warto pamiętać, że mimo iż Sandfall Interactive jest debiutującym studiem, sam Guillaume Broche nie jest kompletnym nowicjuszem, gdyż wcześniej pracował kilka lat w Ubisoftcie. Jednak mimo pewnego doświadczenia i wyczucia potrzeb graczy, nie sądził, że jego dzieło spotka się z tak dużym zainteresowaniem i wciąż ma problem z uwierzeniem w to, co udało się jego grze i tworzącemu ją zespołowi.
Mamy na tyle szczęścia, że najwyraźniej mam popularny gust, bo wielu ludzi to docenia. Ale nawet jeśli jest to nisza – a spodziewałem się, że Clair Obscur: Expedition 33 będzie niszowe, więc jestem naprawdę zaskoczony, jak bardzo się rozpowszechniła – myślę, że zawsze znajdzie oddźwięk, jeśli w grze będzie poczucie uczciwości, prawdy i radości. I myślę, że to naprawdę ważne. Podobnie jak nawet te gry indie, które odniosły wielki sukces, to zawsze gry, które wydają się bardzo autentyczne i prawdziwe, a zespół po prostu tworzył gry, w które sam chciał grać, a nie gry, które, jak myśleli, ludzie chcieliby grać. Więc to byłaby moja największa rada. Jednak powtórzę, mam dużo szczęścia, że moje gusta najwyraźniej pokrywają się z gustami wielu ludzi. Jestem również bardzo szczęśliwy, że udało nam się mieć ten niesamowity zespół, w który… do dziś nie mogę uwierzyć.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.