Były scenarzysta gier BioWare atakuje wydawców i wspomina o "ograniczonych grupach docelowych"

Gry
3727V
Dragon Age x Mass Effect
Mateusz Wróbel | 22.05, 12:41
PS5 XSX|S PC

Temat Clair Obscur Expedition 33 wraca jak bumerang, ale nie ma co się ku temu dziwić, bo jest to bezapelacyjny kandydat do zgarnięcia tegorocznej nagrody GOTY. Teraz David Gaider, były główny scenarzysta serii Dragon Age, wypowiedział się entuzjastycznie na temat pierwszej produkcji studia Sandfall, porównując ją do sukcesu Baldur's Gate 3.

Według niego, obie produkcje są czymś więcej niż tylko dobrymi grami - to tytuły, które potrafiły wyjść poza swoją tradycyjną publiczność i przyciągnąć nowych graczy. Gaider twierdzi, że te gry są listami miłosnymi do swojego gatunku i pokazują, jak można rozszerzyć granice odbioru RPG-ów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gaider zwrócił też uwagę na powszechne wśród dużych wydawców podejście do rynku - jego zdaniem firmy takie jak EA przez lata ograniczały potencjał gier RPG, wierząc, że mają one "ograniczoną" grupę docelową:

Słyszałem kiedyś, że publiczność RPG-ów kończy się na pięciu milionach graczy.

Jednak według niego sukces Baldur’s Gate 3 całkowicie obala to przekonanie - jeśli gra jest naprawdę dobra, to znajdzie drogę do znacznie szerszego grona odbiorców.

W rozmowie Gaider podkreślił, że Clair Obscur niekoniecznie robi coś rewolucyjnego. Zamiast tego twórcy gry umiejętnie połączyli znane i nowoczesne elementy gatunku JRPG w sposób, który czyni ją wyjątkowo przystępną nawet dla graczy, którzy zwykle omijają takie produkcje:

To gra, która potrafi wciągnąć osoby spoza bańki fanów gatunku.

Były scenarzysta BioWare zaznaczył również, że zarówno Clair Obscur, jak i Baldur's Gate 3 udowadniają jedno - gdy twórcy dostaną czas na dopracowanie projektu, efekty mogą być niezwykłe. Przypomniał, że BG3 miało długi okres wczesnego dostępu, a twórca Clair Obscur, Guillaume Broche, przyznał niedawno, że w poprzednim studiu - Ubisoft - ta gra prawdopodobnie nie miałaby szansy powstać.

Na koniec Gaider skrytykował wydawców za zbytnie skupianie się na "masowej atrakcyjności", co często kończy się rozwodnieniem unikalnej wizji gry.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.

Źródło: PCGamer

Komentarze (37)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper