Tej grze premiera w Xbox Game Pass nie przeszkodziła. Zwróciła się od razu po premierze

Premiera Atomfall, nowej marki ekipy Rebellion (odpowiadającej za serię Sniper Elite) wzbudziła pewne obawy wśród graczy i analityków - wszystko przez fakt, że tytuł trafił od razu do biblioteki Xbox Game Pass. Wielu uważało, że może to negatywnie wpłynąć na sprzedaż gry.
Tymczasem rzeczywistość okazała się zupełnie inna - jak poinformowało studio Rebellion w najnowszych komunikatach, produkcja natychmiast stała się rentowna i już w dniu premiery pokryła koszty swojego rozwoju.
W rozmowie z serwisem The Game Business deweloperzy przyznali, że survivalowa gra osadzona w Wielkiej Brytanii odniosła ogromny sukces, mimo że już na starcie zagrały w nią dwa miliony użytkowników dzięki subskrypcji Game Pass. Studio nie tylko odzyskało środki zainwestowane w projekt, ale również rozpoczęło już rozmowy o potencjalnych kontynuacjach i spin-offach.




CEO Rebellion, Jason Kingsley, zaznaczył w wywiadzie dla GamesIndustry.biz, że choć Game Pass może teoretycznie ograniczać sprzedaż wśród części odbiorców, to zapewnia deweloperom stabilny i przewidywalny przychód. Dodatkowo platforma działa jak skuteczny kanał marketingowy - wielu graczy odkrywa nowe tytuły dzięki Game Passowi i poleca je dalej w mediach społecznościowych.
Sukces Atomfall to kolejny przykład na to, że strategia "premiera w Game Pass" może się opłacić. Wcześniej podobne korzyści odczuło choćby Clair Obscur: Expedition 33.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Atomfall.