Portal RTX z aktualizacją dającą wsparcie nowych technologii RTX

Od premiery Portal RTX minęły prawie trzy lata. Nvidia wraz z odpowiedzialnymi za ten tytuł twórcami co jakiś czas wypuszczają aktualizacje, które dodają nowości w technologii RTX. W marcu dostaliśmy wsparcie dla RTX IO i RTX Ray Recontruction wraz z DLSS w wersji 3.5. Dzisiejsza łatka przynosi kolejne nowości.
Na steamowym forum gry pojawiła się krótka notka o implementacji DLSS 4 wraz z techniką MFG (multi frame generation) oraz RTX Neural Radiance Cache. Posiadacze kart z serii NVIDIA RTX 5000 po włączeniu opcji Multi Frame Generation mogą zyskać nawet czterokrotny przyrost liczby klatek na sekundę (kosztem opóźnienia). RTX NRC pozwoli za to optymalizować jakość i płynność odbić z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i shaderów.
Na blogu Nvidii udostępniono materiały przedstawiające różnicę, jakiej mogą spodziewać się gracze w najnowszej wersji Portal RTX.




Na koniec jeszcze wspomnę, że w logu zmian poinformowano o poprawie stabilności, optymalizacji wykorzystania VRAM do przechowywania tekstur, skróceniu czasu kompilacji shaderów przy włączeniu gry.