STALKER 2 dostał ogromną aktualizację, która zwiększa poziom trudności i łata masę błędów

Gry
2026V
STALKER 2
Michał Pieczarski | Dzisiaj, 16:44
XSX|S PC

GSC Game World opublikowało kolejną dużą aktualizację do STALKER 2: Serce Czarnobyla, oznaczoną numerem 1.4.

Twórcy pozostają konsekwentni w realizacji planu regularnych aktualizacji, poprawiając wrażenia z gry niemal co miesiąc. Tym razem do gry trafiły nowe opcje trudności, usprawniono mechanikę walki, a także wyeliminowano liczne błędy. Fani wymagającego survivalu i taktycznych starć znajdą w tej aktualizacji wiele satysfakcjonujących zmian.

Dalsza część tekstu pod wideo

Najwięcej modyfikacji dotyczy systemu walki i sztucznej inteligencji. Wrogowie, a szczególnie mutanty, zyskali nowe zachowania, bardziej dynamiczne reakcje i lepiej planują ataki. Usprawniono także animacje oraz interakcje mutantów ze środowiskiem – potrafią teraz np. konsumować ciała poległych. Twórcy poprawili także czytelność statystyk broni, co ułatwi graczom planowanie ekwipunku i strategii przetrwania.

Poza zmianami w walce aktualizacja 1.4 zawiera ogromną liczbę poprawek błędów. Naprawiono problemy z misjami głównymi i pobocznymi, interfejsem, dźwiękiem, a także z rozmieszczeniem obiektów w otwartym świecie. Dodano też nowe schronienia przed emisjami i poprawiono działanie wielu lokacji. Dzięki tym zmianom gra staje się bardziej stabilna i przyjazna, choć wciąż zachowuje swój charakterystyczny, brutalny klimat.

Oprócz mechaniki i świata gry, twórcy zaktualizowali także balans – przede wszystkim poprawiono obrażenia niektórych broni. Wprowadzono też ograniczenia ilości granatów dla NPC oraz liczne poprawki w animacjach i projektach poziomów.

Skrócona lista zmian, które wprowadza aktualizacja 1.4:

Sztuczna inteligencja (AI) i walka:

  • NPC częściej i lepiej korzystają z osłon w walce.
  • Mutanty zyskały nowe reakcje, np. stan czujności i agresji.
  • Burery mogą odrzucać granaty, a niektóre mutanty są podatne na ogłuszenie przed skokiem.
  • Naprawiono wiele błędów związanych z NPC w stanie ranny/nieprzytomny.
  • Wrogowie nie widzą już gracza przez ściany czy pod ziemią.

Zachowanie wrogów:

  • Nowe animacje i zachowania – m.in. jedzenie zwłok, ostrzegawcze szczekanie, poprawione ataki.
  • Zoptymalizowano animacje pseudogigantów, psów i innych potworów.
  • Mutanty nie teleportują się już ani nie drgają po śmierci.

Balans broni i pancerza:

  • Nowy system obrażeń dla wybuchów i broni przeciwpancernej.
  • Zredukowano zasięg śmiercionośnych eksplozji, ale zwiększono efekt ogłuszenia RPG-ów.
  • Ulepszono prezentację statystyk uzbrojenia.
  • Poprawiono nieprawidłowe wymagania do ulepszeń niektórych pancerzy.

Audio i dźwięki:

  • Ulepszona przestrzenność dźwięku (np. odgłosy granatów z zewnątrz).
  • Dodano brakujące efekty kroków w niektórych lokacjach.
  • Poprawiono filtrowanie głosu postaci noszących maski.

Otwarty świat i misje:

  • Naprawiono wiele błędów z animacjami NPC podczas przejść pomiędzy akcją a cutscenkami.
  • Dodano nowe schronienie przed emisją w stołówce zakładów chemicznych.
  • Usprawniono poruszanie się po lokacjach – m.in. poprawki do kolizji, drabin i drzwi.
  • NPC nie utkną już w interakcji z przeszkodami lub w pętli dialogowej.

Grafika i poziomy:

  • Poprawki wizualne i projektowe w dziesiątkach lokacji, w tym: Rostok, Zaton, Prypeć, Spalony Las i inne.
  • Zwiększono zasięg działania niektórych schronień przed emisją.
  • Naprawiono błędy związane z wczytywaniem niektórych detali w trakcie misji.

Inne usprawnienia:

  • Usunięto błąd ze zużyciem staminy mimo braku dostępnej akcji.
  • NPC nie mają już nieskończonej liczby granatów.
  • Usunięto błąd, przez który gracz mógł przedwcześnie dostać się do Prypeci.
  • Zoptymalizowano zachowania mutantów z umiejętnościami telekinezy.

Pełną listę zmian znajdziecie TUTAJ.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Źródło: comicbook.com

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper