STALKER 2 dostał ogromną aktualizację, która zwiększa poziom trudności i łata masę błędów

GSC Game World opublikowało kolejną dużą aktualizację do STALKER 2: Serce Czarnobyla, oznaczoną numerem 1.4.
Twórcy pozostają konsekwentni w realizacji planu regularnych aktualizacji, poprawiając wrażenia z gry niemal co miesiąc. Tym razem do gry trafiły nowe opcje trudności, usprawniono mechanikę walki, a także wyeliminowano liczne błędy. Fani wymagającego survivalu i taktycznych starć znajdą w tej aktualizacji wiele satysfakcjonujących zmian.
Najwięcej modyfikacji dotyczy systemu walki i sztucznej inteligencji. Wrogowie, a szczególnie mutanty, zyskali nowe zachowania, bardziej dynamiczne reakcje i lepiej planują ataki. Usprawniono także animacje oraz interakcje mutantów ze środowiskiem – potrafią teraz np. konsumować ciała poległych. Twórcy poprawili także czytelność statystyk broni, co ułatwi graczom planowanie ekwipunku i strategii przetrwania.




Poza zmianami w walce aktualizacja 1.4 zawiera ogromną liczbę poprawek błędów. Naprawiono problemy z misjami głównymi i pobocznymi, interfejsem, dźwiękiem, a także z rozmieszczeniem obiektów w otwartym świecie. Dodano też nowe schronienia przed emisjami i poprawiono działanie wielu lokacji. Dzięki tym zmianom gra staje się bardziej stabilna i przyjazna, choć wciąż zachowuje swój charakterystyczny, brutalny klimat.
Oprócz mechaniki i świata gry, twórcy zaktualizowali także balans – przede wszystkim poprawiono obrażenia niektórych broni. Wprowadzono też ograniczenia ilości granatów dla NPC oraz liczne poprawki w animacjach i projektach poziomów.
Skrócona lista zmian, które wprowadza aktualizacja 1.4:
Sztuczna inteligencja (AI) i walka:
- NPC częściej i lepiej korzystają z osłon w walce.
- Mutanty zyskały nowe reakcje, np. stan czujności i agresji.
- Burery mogą odrzucać granaty, a niektóre mutanty są podatne na ogłuszenie przed skokiem.
- Naprawiono wiele błędów związanych z NPC w stanie ranny/nieprzytomny.
- Wrogowie nie widzą już gracza przez ściany czy pod ziemią.
Zachowanie wrogów:
- Nowe animacje i zachowania – m.in. jedzenie zwłok, ostrzegawcze szczekanie, poprawione ataki.
- Zoptymalizowano animacje pseudogigantów, psów i innych potworów.
- Mutanty nie teleportują się już ani nie drgają po śmierci.
Balans broni i pancerza:
- Nowy system obrażeń dla wybuchów i broni przeciwpancernej.
- Zredukowano zasięg śmiercionośnych eksplozji, ale zwiększono efekt ogłuszenia RPG-ów.
- Ulepszono prezentację statystyk uzbrojenia.
- Poprawiono nieprawidłowe wymagania do ulepszeń niektórych pancerzy.
Audio i dźwięki:
- Ulepszona przestrzenność dźwięku (np. odgłosy granatów z zewnątrz).
- Dodano brakujące efekty kroków w niektórych lokacjach.
- Poprawiono filtrowanie głosu postaci noszących maski.
Otwarty świat i misje:
- Naprawiono wiele błędów z animacjami NPC podczas przejść pomiędzy akcją a cutscenkami.
- Dodano nowe schronienie przed emisją w stołówce zakładów chemicznych.
- Usprawniono poruszanie się po lokacjach – m.in. poprawki do kolizji, drabin i drzwi.
- NPC nie utkną już w interakcji z przeszkodami lub w pętli dialogowej.
Grafika i poziomy:
- Poprawki wizualne i projektowe w dziesiątkach lokacji, w tym: Rostok, Zaton, Prypeć, Spalony Las i inne.
- Zwiększono zasięg działania niektórych schronień przed emisją.
- Naprawiono błędy związane z wczytywaniem niektórych detali w trakcie misji.
Inne usprawnienia:
- Usunięto błąd ze zużyciem staminy mimo braku dostępnej akcji.
- NPC nie mają już nieskończonej liczby granatów.
- Usunięto błąd, przez który gracz mógł przedwcześnie dostać się do Prypeci.
- Zoptymalizowano zachowania mutantów z umiejętnościami telekinezy.
Pełną listę zmian znajdziecie TUTAJ.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.