Największy rywal Forzy i Gran Turismo mocno się zmienił. Poprawa grafiki i wydajności

Assetto Corsa EVO otrzymała kilka dni temu dużą aktualizację, w której pojawiły się przede wszystkim nowe samochody oraz tory wyścigowe. Warto jednak przyjrzeć się również, jak zmienia się oprawa w tym projekcie.
Autorzy Assetto Corsa EVO pracują nad oprawą graficzną w swojej grze, a dobrym tego przykładem jest ostatnia aktualizacja 0.2, która została wprowadzona do dystrybucji 7 maja. Oprócz dodania kilku kultowych samochodów w wyścigach zaimplementowano przede wszystkim poprawki wydajności (głównie w zakresie wykorzystania VRAM) oraz korekty graficzne.
Deweloperzy poprawili m.in. priorytet streamowania tekstur (np. tak, by widoczne z daleka góry zawsze ładowały się pierwsze), ulepszyli efekt pracy wycieraczek, włączyli efekty brudzenia karoserii samochodów i przede wszystkim udoskonali drzewa. Twórcy zmodyfikowali też wszystkie ustawienia warunków atmosferycznych, redukując przede wszystkim "mgiełkę", która towarzyszyła wyścigom od premiery we wczesnym dostępie.




Zmiany są dobrze widoczne na poniższym filmiku, który przygotował MotoGamesTV. W szczególności modyfikacje widać w zakresie drzew. Gra wygląda teraz lepiej i działa z wyższym frameratem. Przykładowo w tej samej sytuacji w wersji 0.1.6 bawiliśmy się w 65 fps, a teraz to 75 fps przy tej samej konfiguracji. Deweloperzy Assetto Corsa EVO zapowiadają jednak dalsze udoskonalenia i optymalizacje w drodze do wersji 1.0, która ma się pojawić na przełomie 2025 i 2026 roku.