W Death Stranding 2 zagramy w czerwcu z jednego powodu. Hideo Kojima zdradza tajemnice szybkiej premiery

Hideo Kojima, twórca serii Metal Gear Solid i szef Kojima Productions, przyznał w ostatnich rozmowach, że obawy związane z premierą Grand Theft Auto VI wpłynęły na harmonogram prac nad Death Stranding 2.
W najnowszym odcinku autorskiego podcastu "A Hideo Kojima Radio" deweloper wyjaśnił, że pierwotnie kontynuacja Death Stranding miała zadebiutować we wrześniu 2025 roku, ale potencjalna kolizja z gigantem od Rockstar Games zmusiła studio do zmiany planów.
Kojima potwierdził, że branża traktuje premiery gier takich jak GTA VI jak "wydarzenia sejsmiczne", które potrafią całkowicie zdominować rynek.




Dlatego Death Stranding 2, które zadebiutuje 26 czerwca 2025 roku, ostatecznie otrzymało wcześniejszą datę wydania. To strategiczny ruch, który pozwolił uniknąć bezpośredniego starcia z największymi premierami w końcówce roku, choć jak już wiemy, GTA 6 ukaże się na rynku dopiero w maju 2026 roku.
Na przykład, niektórzy mówią, że GTA może, ale nie musi ukazać się w listopadzie. Gdyby tylko ogłoszono premierę na listopad, wszyscy natychmiast usunęliby się z drogi. To tak, jakby nowy film z serii Mission: Impossible miał trafić do kin w maju - inni nie byliby w stanie z nim konkurować, więc przenieśliby swoje premiery na inny termin.
Hideo Kojima says when publishers decide the release date for games like Death Stranding 2 they try avoid big sellers like Grand Theft Auto VI! via @koji10_tbs
— Genki✨ (@Genki_JPN) May 7, 2025
"For example some are saying GTA may or may not release in November. As soon as it would be announced for November,… pic.twitter.com/RxQfcXaXRV
Lukę po Grand Theft Auto VI powinno wypełnić między innymi Ghost of Yotei planowane na październik 2025 roku, a możemy być pewni, że to nie jedyny hicior planowany na ostatni kwartał tego roku. Więcej zostanie ujawnionych w trakcie czerwcowych imprez wydawców.