Clair Obscur: Expedition 33 powstało z bardzo zabawnego powodu. Ubisoft przyczynił się do sukcesu gry

Największa niespodzianka 2025 roku została przygotowana przez garstkę deweloperów. Clair Obscur: Expedition 33 w pewien sposób zawdzięcza swój sukces Ubisoftowi.
Ubisoft systematycznie wydaje wielkie blockbustery i czasami produkcje odnoszą gigantyczne sukcesy. Guillaume Broche postanowił jednak odejść z korporacji, ponieważ był... znudzony podejściem giganta do branży gier.
W rozmowie z BBC reżyser produkcji opowiedział o genezie Clair Obscur: Expedition 33. Guillaume Broche w trakcie szczytowego momentu pandemii był „znudzony pracą i chciał zrobić coś innego” – Ubisoft nie zagwarantował mu takiej możliwości, więc odszedł z korporacji i wpadł na bardzo ryzykowny pomysł.




Jak stworzyć wielki projekt bez zespołu? Niezbędna jest rekrutacja, jednak Guillaume Broche nie miał odpowiedniego zaplecza, więc postanowił wysyłać wiadomości na forum Reddit – deweloper szukał potencjalnych współpracowników lub prosił aktorów głosowych do nagrania darmowych materiałów na potrzeby wersji demo.
Jennifer Svedberg-Yen, która w tym czasie przebywała w izolacji w Australii, zobaczyła wiadomość i spróbowała swoich sił – choć początkowo miała wcielić się w bohaterkę, ostatecznie... została główną scenarzystką.
Guillaume Broche miał naprawdę sporo szczęścia realizując grę, ponieważ natrafiał na ludzi, którzy nie tylko byli znudzeni swoją pracą, potrzebowali odskoczni, a przede wszystkim pasowali do jego układanki. W międzyczasie wydawca Kepler Interactive postanowił zafundować ten szalony projekt i zespół rozrósł się do około 30 osób.
Jednym z atutów Clair Obscur: Expedition 33 jest muzyka, a kompozytor Lorien Testard nigdy wcześniej nie pracował nad grami wideo. Guillaume odkrył go za pomocą postów na stronie Soundcloud – reżyser uważa, że miał „ogromne szczęście” w znajdowaniu talentów, a w zespole nazywają to „efektem Guillaume'a”, ponieważ twórca jest bardzo dobry w znajdowaniu „naprawdę fajnych ludzi”.
Clair Obscur Expedition 33 powstało, ponieważ reżyser Guillaume Broche nudził się w firmie Ubisoft.
Jego pasją było Final Fantasy/JRPG i postanowił spełnić swoje marzenie, odwiedzając Reddit i fora w poszukiwaniu pracowników, którzy mogliby mu pomóc.
Potrzeba dużo wiary w siebie, aby porzucić pracę dla całkowitego ryzyka. Bardzo inspirujące!
Clair Obscur Expedition 33 came about because Director Guillaume Broche was bored at Ubisoft.
— Stealth (@Stealth40k) May 5, 2025
He had a passion for Final Fantasy/JRPGs and went for a dream by reaching out to Reddit and forums to find staff to help him.
It takes a lot of self belief to leave a job for a… pic.twitter.com/WOfKBgxiMA
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Clair Obscur: Expedition 33.