Microsoft chwali się wynikami na PlayStation Store. Gracze nie kupują Xboksów, ale dział gier nie narzeka

Najnowszy raport finansowy potwierdza, że gracze nie sięgają po Xboksy, ale mimo to dział gier Microsoftu notuje bardzo dobry wynik. Gdzie leży sukces?
Microsoft opublikował najnowsze wyniki finansowe, w których kolejny raz potwierdza spadek zainteresowania konsolami Xbox. Firma systematycznie wspomina o gorszych rezultatach urządzeń do grania – według najnowszych danych konsole cieszyły się słabszym zainteresowaniem o 6%.
Amerykańska korporacja raczej jednak nie narzeka na wyniki działu gier. Xbox osiągnął +5% lepszy rezultat, co jest nie tylko rekordowym wynikiem dla Q3, ale sam Xbox miał wygenerować około 5,723 mld dolarów.




Przychody Microsoftu z gier wzrosły o +5% w Q3'FY25, co oznacza, że Xbox zarobił około ~5,723 miliarda dolarów w tym okresie. To rekordowe wyniki jak na 3 kwartał.
Microsoft's gaming revenue increased by +5% in Q3'FY25, implying Xbox made around ~$5.723 billion in the period.
— Derek Strickland (@DeekeTweak) April 30, 2025
That's record-breaking results for a Q3 period. pic.twitter.com/DOpbiUW68g
Gdzie leży sukces Microsoftu? Treści i usługi osiągnęły lepszy wynik o 8%, a bardzo dobre rezultaty wygenerował Xbox Game Pass, Call of Duty oraz Minecraft.
Korporacja nie potwierdza dokładnych wyników swojej usługi, ale PC Game Pass odnotował 45% wzrost graczy w ujęciu rok do roku. Gry i usługi Xboksa zyskały 500 mln użytkowników na wszystkich platformach, Minecraft może pochwalić się 75% lepszą liczbą graczy po premierze filmu (w ujęciu rocznym), a Xbox Cloud Streaming osiągnęło rekordowe 150 milionów godzin w tym kwartale.
Satya Nadella, prezes Microsoftu, podczas telekonferencji z inwestorami wspomniał o PlayStation. CEO dosłownie chwalił się zainteresowaniem gier Xboksa na PlayStation Store:
Zakończyliśmy kwartał jako czołowy wydawca pod względem zamówień przedpremierowych i preinstalacji w sklepach Xbox i PlayStation.
Microsoft Chairman & CEO Satya Nadella:
— @Zuby_Tech (@Zuby_Tech) April 30, 2025
"We ended the quarter as the top publisher by pre orders and pre installs on both Xbox and PlayStation stores."#Microsoft #PlayStation pic.twitter.com/IGkcNAmqHv
Jest to bardzo wymowna sytuacja, która pokazuje, że strategia Microsoftu działa. Gracze po prostu chcą grać w gry amerykańskiej korporacji – nawet jeśli nie zamierzają kupować Xboksów.
Warto dodać, że cały Microsoft odnotował w Q3 aż 70,1 mld dolarów przychodu – jest to o 11% lepszy wynik względem tego samego okresu ubiegłego roku. Dochód netto wyniósł 25,8 mld dolarów (+18% rok do roku).