Gracze grożą i nękają twórców gier. Duży wydawca nie wyklucza konsekwencji prawnych

Gry
1710V
Square Enix
Mateusz Kucharski | 10.01, 15:20

Granice zostały przekroczone. Square Enix zamieściło oświadczenie w sprawie nękania przez niektórych graczy. Firma zapowiada stanowcze reakcje.

Gracze często są dużym wsparciem dla twórców, ale w każdym środowisku znajdują się osoby, które wyładowują swoją frustrację na innych. Niejednokrotnie byliśmy świadkami sytuacji, gdzie wobec twórców i aktorów padały nienawistne hasła, w tym groźby. Z taką sytuacją mierzy się właśnie Square Enix. Japoński gigant wydał oświadczenie, w którym ostro potępia wszelkie przejawy nękania członków zespołu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Square potwierdza, że będzie bronić swoich pracowników. Działania wykraczające poza społecznie akceptowalne zachowania mogą nieść za sobą poważne konsekwencje. Mowa nie tylko o możliwości zakończenia świadczenia usług i dostarczania produktów dla konkretnych osób, ale także o skutkach prawnych. Korporacja nie wyklucza kontaktu z organami ścigania. Pełne oświadczenie dostępne jest w tym miejscu.

Square Enix uważa, że opinie, komentarze i sugestie otrzymywane od naszych klientów są kluczowe dla rozwoju produktów i usług naszej grupy. Dlatego zobowiązujemy się do wykorzystania Waszego głosu w celu poprawy naszych produktów i usług.

Jednocześnie zdarzają się sytuacje, w których niektórzy klienci podejmują działania bezpośrednio lub za pośrednictwem naszych centrów wsparcia, bądź wobec naszych członków zarządu, pracowników, partnerów zaangażowanych w tworzenie i dystrybucję produktów i usług naszej grupy, które stanowią "nękanie", takie jak zaprzeczanie osobowości, przemoc, zniesławienie, zastraszanie, zapowiedzi działań niezgodnych z prawem, zapowiedzi utrudniania działalności. Takie działania nie tylko uniemożliwiają naszym pracownikom i partnerom wykonywanie ich pracy w poczuciu bezpieczeństwa, ale także powodują zakłócenia dla innych klientów.

Square Enix nie toleruje nękania i podejmie odpowiednie działania, jeśli będzie to konieczne.

Jeśli Square Enix ustali, że dana osoba podjęła działanie wobec jednego z naszych pracowników lub partnerów, które wykracza poza społecznie akceptowalne zachowanie lub jest szkodliwe, zastrzegamy sobie prawo do zaprzestania świadczenia usług wsparcia lub powstrzymania się od dostarczania produktów i usług naszej grupy.

W przypadku, gdy takie działanie jest rażące lub ma złośliwe intencje, Square Enix zastrzega sobie prawo do ochrony swoich pracowników i partnerów oraz do podjęcia kroków prawnych lub wszczęcia postępowania karnego po konsultacji z policją i/lub prawnikami.

Działania, które Square Enix uważa za nękanie klienta, wykraczające poza społecznie akceptowalne zachowanie lub szkodliwe, obejmują, ale nie ograniczają się do następujących przykładów: 

  • Akty przemocy, agresywne zachowanie
  • Obraźliwy język, zastraszanie, przymuszanie, wywieranie presji, nadmierne naleganie lub upominanie
  • Zniesławienie/oszczerstwa, zaprzeczanie osobowości, atak personalny (w tym e-mail, kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego, komentarz lub post w internecie),
  • Zapowiedź działań niezgodnych z prawem, zapowiedź utrudniania działalności
  • Uporczywe zapytania, powtarzające się wizyty
  • Wtargnięcie poprzez wizytę lub przebywanie w biurze lub powiązanym obiekcie bez pozwolenia
  • Bezprawne ograniczanie, w tym za pośrednictwem rozmów telefonicznych i zapytań online
  • Dyskryminujące wypowiedzi i zachowania dotyczące rasy, pochodzenia etnicznego, religii, pochodzenia rodzinnego, zawodu itp.
  • Naruszenie prywatności poprzez robienie zdjęć lub nagrywanie wideo bez zgody
  • Molestowanie seksualne, prześladowanie, powtarzające się prześladowanie
Źródło: Square Enix

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper