Gracze grożą i nękają twórców gier. Duży wydawca nie wyklucza konsekwencji prawnych
Granice zostały przekroczone. Square Enix zamieściło oświadczenie w sprawie nękania przez niektórych graczy. Firma zapowiada stanowcze reakcje.
Gracze często są dużym wsparciem dla twórców, ale w każdym środowisku znajdują się osoby, które wyładowują swoją frustrację na innych. Niejednokrotnie byliśmy świadkami sytuacji, gdzie wobec twórców i aktorów padały nienawistne hasła, w tym groźby. Z taką sytuacją mierzy się właśnie Square Enix. Japoński gigant wydał oświadczenie, w którym ostro potępia wszelkie przejawy nękania członków zespołu.
Square potwierdza, że będzie bronić swoich pracowników. Działania wykraczające poza społecznie akceptowalne zachowania mogą nieść za sobą poważne konsekwencje. Mowa nie tylko o możliwości zakończenia świadczenia usług i dostarczania produktów dla konkretnych osób, ale także o skutkach prawnych. Korporacja nie wyklucza kontaktu z organami ścigania. Pełne oświadczenie dostępne jest w tym miejscu.
Square Enix uważa, że opinie, komentarze i sugestie otrzymywane od naszych klientów są kluczowe dla rozwoju produktów i usług naszej grupy. Dlatego zobowiązujemy się do wykorzystania Waszego głosu w celu poprawy naszych produktów i usług.
Jednocześnie zdarzają się sytuacje, w których niektórzy klienci podejmują działania bezpośrednio lub za pośrednictwem naszych centrów wsparcia, bądź wobec naszych członków zarządu, pracowników, partnerów zaangażowanych w tworzenie i dystrybucję produktów i usług naszej grupy, które stanowią "nękanie", takie jak zaprzeczanie osobowości, przemoc, zniesławienie, zastraszanie, zapowiedzi działań niezgodnych z prawem, zapowiedzi utrudniania działalności. Takie działania nie tylko uniemożliwiają naszym pracownikom i partnerom wykonywanie ich pracy w poczuciu bezpieczeństwa, ale także powodują zakłócenia dla innych klientów.
Square Enix nie toleruje nękania i podejmie odpowiednie działania, jeśli będzie to konieczne.
Jeśli Square Enix ustali, że dana osoba podjęła działanie wobec jednego z naszych pracowników lub partnerów, które wykracza poza społecznie akceptowalne zachowanie lub jest szkodliwe, zastrzegamy sobie prawo do zaprzestania świadczenia usług wsparcia lub powstrzymania się od dostarczania produktów i usług naszej grupy.
W przypadku, gdy takie działanie jest rażące lub ma złośliwe intencje, Square Enix zastrzega sobie prawo do ochrony swoich pracowników i partnerów oraz do podjęcia kroków prawnych lub wszczęcia postępowania karnego po konsultacji z policją i/lub prawnikami.
Działania, które Square Enix uważa za nękanie klienta, wykraczające poza społecznie akceptowalne zachowanie lub szkodliwe, obejmują, ale nie ograniczają się do następujących przykładów:
- Akty przemocy, agresywne zachowanie
- Obraźliwy język, zastraszanie, przymuszanie, wywieranie presji, nadmierne naleganie lub upominanie
- Zniesławienie/oszczerstwa, zaprzeczanie osobowości, atak personalny (w tym e-mail, kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego, komentarz lub post w internecie),
- Zapowiedź działań niezgodnych z prawem, zapowiedź utrudniania działalności
- Uporczywe zapytania, powtarzające się wizyty
- Wtargnięcie poprzez wizytę lub przebywanie w biurze lub powiązanym obiekcie bez pozwolenia
- Bezprawne ograniczanie, w tym za pośrednictwem rozmów telefonicznych i zapytań online
- Dyskryminujące wypowiedzi i zachowania dotyczące rasy, pochodzenia etnicznego, religii, pochodzenia rodzinnego, zawodu itp.
- Naruszenie prywatności poprzez robienie zdjęć lub nagrywanie wideo bez zgody
- Molestowanie seksualne, prześladowanie, powtarzające się prześladowanie