Digital Foundry porównuje płynność działania Wiedźmin 3 na PS4 i XONE

Gry
4357V
Digital Foundry porównuje płynność działania Wiedźmin 3 na PS4 i XONE
Bartosz Dawidowski | 21.05.2015, 08:18

Czas powoli zamykać temat graficzny w Wiedźmin 3: Dziki Gon. Najlepiej zrobić to materiałem sporządzonym przez Digital Foundry, które od lat analizuje poziom wizualny najnowszych hitów. Tym razem ekipa Digital Foundry porównała ze sobą zachowanie gry w wersjach konsolowych.

Pierwsza zauważalna różnica - Wiedźmin 3 korzysta na PS4 z v-synca i ogranicza ilość klatek animacji do 30 fps. Xbox One działa natomiast bez ogranicznika, co powoduje fluktuacje nawet do 40 klatek na sekundę w trakcie zabawy. Redakcja Digital Foundry podkreśla, że obie wersje gry mają swoje problemy z płynnością i żadna nie działa pod tym względem w 100% dobrze.

Pierwszy problematyczny obszar to cut-scenki - na PS4 zdarza się, że ilość klatek na sekundę spada do 20. Sprzęt Microsoftu radzi sobie z cut-scenkami lepiej, bo "chrupnięcia" są po prostu krótsze, niż na PS4.

Co z gameplayem? Tutaj wg redaktorów wychodzą niedoskonałości związane z brakiem włączonego V-sync na XONE. Ilość fps skacze ciągle od 29 do 31 do wywołuje wrażenie braku płynności. PS4 też ma swoje problemy, bo tu zdarzają się spadki do 25 fps.

Wydawałoby się, że rozdzielczość natywna 1080p zapewnia konsoli Sony istotną graficzną przewagę, ale redakcja Digital Foundry zaznaczyła, że obie wersje gry są do siebie bardzo podobne - również pod względem płynności działania. Taktyka włączania V-sync jest właściwa, bo "zablokowane" 30 fps zapewnia subiektywne wrażenie większej płynności. Niestety obecnie PS4 zalicza również sporadyczne spadki framerate'u przez co teoretyczna przewaga nie wychodzi „w praniu”.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-witcher-3-wild-hunt-performance-analysis

Komentarze (66)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper