Microsoft współpracuje z Crystal Dynamics od wielu lat
Informacja o czasowej ekskluzywności Rise of the Tomb Raider zaskoczyła wielu graczy. Jak się okazuje współpraca Microsoftu z Crystal Dynamics trwa od lat i to ogłoszenie jest zaledwie jednym z etapów partnerstwa.
Szef Crystal Dynamics – Darrell Gallagher – w rozmowie z dziennikarzem Game Informera dokładnie przedstawił współpracę obu firm.
Już w 2008 roku Xbox 360 otrzymał ekskluzywne DLC do Tomb Raider: Underworld. Następnie Lara Croft and the Guardian of Light zadebiutowała początkowo wyłącznie na sprzęcie Microsoftu w akcji Summer of Arcade.
Z tego powodu czasowa ekskluzywność Rise of the Tomb Raider jest według Gallaghera „naturalną ewolucją tego co zaczęliśmy”.
Twórca zaznaczył, że amerykańska korporacja bardzo pomaga w przygotowaniu produkcji, ale gra powstałaby nawet bez udziału Microsoftu. Seria Tomb Raider ma już 20 lat i zawsze radziła sobie dobrze – nawet bez wielkiego wsparcia – ale dzięki współpracy gra będzie zdecydowanie lepsza.
Przedstawiciele Microsoftu od początku pytają – „jak możemy pomóc?”, „co jest potrzebne” – i chcą pomagać. Szef Crystal Dynamics podkreśla, że „to było do tej pory świetne partnerstwo”.
Otrzymaliśmy również informację o możliwej wersji na konsole Sony oraz PC-ty – chociaż studio skupia się teraz wyłącznie na sprzętach Microsoftu, to w pewnej chwili wszystko może się zmienić:
„Skupiamy się na Xboksie One i Xboksie 360 w Crystal Dynamics i to jest to czym się teraz zajmujemy. Czy jest coś więcej? Wrócimy do tego w późniejszym terminie.”
Na zakończenie Gallagher poinformował, że Tomb Raider trafił już do 7,5 mln graczy na całym świecie.