Największy debiut filmowy Amazon. W dwa weekendy przyciągnął aż 50 milionów widzów

Jake Gyllenhaal w roli głównej w filmie „Road House” przyciąga 50 milionów widzów na całym świecie.
„Road House”, remake kultowej legendy jednak tym razem z udziałem Jake’a Gyllenhaala, zdaje się być ogromnym hitem na platformie Prime Video.
Amazon MGM Studios, operator serwisu, ogłosił, że film przyciągnął ponad 50 milionów widzów na całym świecie w ciągu dwóch pierwszych weekendów od premiery. To najchętniej oglądany film wyprodukowany przez studio na skalę światową. Należy jednak pamiętać o pewnych zastrzeżeniach. Nie jest jasne, czy „Road House” było popularniejsze niż inne filmy, takie jak „Coming 2 America”, które Amazon zakupił od Paramount i później udostępnił w ramach usługi Prime.




Firma również nie określiła, co uważa za „wyświetlenie” - czyli ile minut faktycznie obejrzeli widzowie, zanim zostali uwzględnieni w statystykach. Ponadto termin „debiut” jest używany dość elastycznie, ponieważ Amazon podaje liczby po dwóch weekendach, a nie po jednym, co sprawia, że wydają się większe.
Liczba widzów Amazon nie ogranicza się tylko do piątku do niedzieli. Obejmuje pierwsze dziesięć dni, w których film był dostępny dla klientów („Road House” zadebiutował 21 marca). Droga do sukcesu na platformie streamingowej nie była gładka. Reżyser filmu, Doug Liman, skrytykował studio za brak wydania filmu w kinach przed premierą na Prime. Mimo to Jake Gyllenhaal podkreślił, że Amazon zawsze zaznaczał, że film będzie dostępny wyłącznie na Prime Video.
„Road House” to remake kultowego filmu z 1989 roku, w którym główną rolę grał Patrick Swayze. W odświeżonej wersji obok Gyllenhaala w obsadzie znaleźli się m.in. Daniela Melchior, Billy Magnussen, Jessica Williams, Joaquim de Almeida, Conor McGregor i Lukas Gage.
Jennifer Salke, szefowa Amazon MGM Studios, określiła udany debiut filmu jako „przełomowy dowód za ciężką pracę i zaangażowanie całego zespołu twórców filmu ‘Road House’ oraz fenomenalnego Jake’a Gyllenhaala”.