Twórca Baldur's Gate 3 ujawnia co jest przyczyną masowych zwolnień w gamedevie

Gry
3269V
Sven Vincke Baldur's Gate 3
Grzegorz Cyga | 21.03, 18:15

Branża gier obecnie zmaga się z niełatwą sytuacją. Wielu deweloperów na całym świecie traci pracę, a wysokobudżetowe gry nie spełniają oczekiwań graczy. Sven Vincke, reżyser gry Baldur's Gate 3 wypowiedział się na temat problemu i zdradził, co jego zdaniem jest przyczyną takiego stanu rzeczy. 

Gdy Baldur's Gate 3 miał swą oficjalną premierę w zeszłym roku i zaczął cieszyć się uznaniem graczy, nie spodobało się to niektórym deweloperom, którzy uznali dzieło Larian Studios za anomalię i prosił graczy, by nie porównywali innych tytułów do Baldura. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Dziś można uznać ten tytuł za początek trendu, który obecnie panuje w branży, w którym to gry o nieco mniejszej skali, ale z przemyślanym projektem rozgrywki i uczciwym podejściem do graczy cieszą się sporym zainteresowaniem. Natomiast z drugiej strony widać, że gamedev zmaga się z ogromnym problemem, jakim jest fala zwolnień.

Na odbywających się aktualnie w San Franscisco targach Game Developer's Conference (GDC) miała miejsce osobna gala Independent Games Festival Awards i Game Developers Choice Awards.  Baldur's Gate 3 zgarnął na niej nagrody w kategoriach: Gra Roku, Najlepsza narracja, Najlepszy design i Nagroda Publiczności. 

Odbierając nagrodę, reprezentujący Larian Studios, Sven Vincke miał okazję wypowiedzieć się na temat aktualnego stanu branży. Reżyser Baldur's Gate 3 uważa, że to chciwość jest przyczyną obecnego kryzysu. 

Chciwość pieprzy to wszystko od tak dawna, odkąd zacząłem pracować. Przez całe życie walczyłem z wydawcami i ciągle widzę te same błędy popełniane w kółko.

Zawsze liczą się zyski kwartalne. Jedyną rzeczą, która się liczy, są liczby, a potem zwalniacie wszystkich, a w następnym roku mówicie "cholera, skończyli mi się programiści". Potem znowu zaczynacie zatrudniać ludzi, dokonujecie przejęć, a następnie znowu umieszczacie ich w tej samej pętli i to jest po prostu zepsute.

Jednak nie musicie tak robić. Możecie robić rezerwy. Po prostu zwolnijcie trochę. Ograniczcie chciwość. Bądźcie odporni, dbajcie o ludzi, nie traćcie wiedzy instytucjonalnej, która została zbudowana w ludziach, których tracicie za każdym razem, więc musicie przechodzić przez ten sam cykl w kółko. Naprawdę mnie to wkurza. 

Z wypowiedzią dewelopera można się zapoznać oglądając transmisję gali przygotowaną przez serwis GameSpot. Przytaczana przemowa ma miejsce po dwóch godzinach, a dokładniej rozpoczyna się w 2:11:46.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.

Źródło: Eurogamer.net

Komentarze (26)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper