Wolverine ma być „kandydatem do GOTY”, ale Sony nalega na cięcia kosztów. Studio musi kombinować

Gry
3458V
wolverine
Iza Łęcka | 21.12.2023, 07:35

Spider-Man 2 okazał się sporym sukcesem PlayStation, lecz koszt produkcji był tak znaczący, że deweloperzy muszą zmagać się ze strategią budżetową następnych projektów. Sony nalega na cięcie kosztów, co wymusza na Insomniac Games pewne działania restrukturyzacyjne.

Redakcja Kotaku bardzo dokładnie przejrzała pliki wykradzione z Insomniac Games i skoncentrowała się na kwestii rentowności – studio PlayStation od kilku ładnych lat dostarcza na rynek hit za hitem, jednakże ciągle musi mierzyć się z cięciami. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwotny budżet Spider-Mana 2 miał wynieść 270 mln dolarów, co zgodnie z prognozami na temat osiągnięcia progu rentowności, wymagało od Sony sprzedania  7,2 mln egzemplarzy gry w pełnej cenie. Do 12 listopada klienci sięgnęli po 6,1 mln sztuk, a stworzenie przygody ostatecznie kosztowało 315 mln dolarów, zatem zainteresowanie musi być jeszcze większe, by wyjść na „zero”.

W prezentacjach przewija się temat mniejszych tytułów – jak Spider-Man Miles Morales lub nadciągający Spider-Man Venom – które nie tylko dają głównemu zespołowi dodatkowy czas na przygotowanie największych pozycji, ale również są znacznie tańsze, ze względu na posiadanie wielu niezbędnych elementów.

Według dokumentów Insomniac Games nie może przekroczyć budżetu 350 mln dolarów przy takich grach jak Wolverine, lecz będzie to niezwykle trudne wyzwanie.

W przeliczeniu na dzisiejszą wartość dolara, to tak jakby zrobić [Spider-Mana 2] za 215 milionów dolarów. To o 65 milionów dolarów mniej niż nasz budżet na [Spider-Mana 2].

Studio PlayStation podobno próbuje „zrównoważyć budżet”, jednocześnie podkreślając, że trzykrotnie większa inwestycja w Spider-Mana 2 niż w pierwszą grę jest „widoczna” dla każdego odbiorcy.

Sony ma wymuszać na deweloperach „strategiczne” cięcia i zwolnienie 50-75 pracowników, co może okazać się znaczącym ciosem dla firmy, która jednocześnie koncentruje się na kilku dużych projektach.

Odchudzenie Ratcheta i zmniejszenie liczby nowych IP nie zapewni redukcji, których oczekuje Sony. Aby strategicznie usunąć 50-75 osób, naszą najlepszą opcją jest głębokie ograniczenie Wolverine'a i Spider-Mana 3, zastępując osoby o słabszych wynikach członkami zespołu z Ratchet i nowego IP.

Twórcy już teraz (na kilka lat przed premierą Spider-Mana 3) muszą rozważać ograniczenia w projekcie i wprowadzanie zmian wśród członków danych zespołów, do których należy również przenoszenie deweloperów z innych realizacji.

W notatce z 9 listopada poruszono temat zwolnienia 50-75 osób, więc prawdopodobnie Insomniac Games jeszcze nie zrealizowało wyznaczonych celów. Co więcej, znalazła się również wzmianka o „zamknięciu jednego studia” sugerująca, że prawdopodobnie czekają nas kolejne nieprzyjemne informacje związane z zespołami PlayStation Studios. Kotaku potwierdza, że Sony nie skomentowało artykułu i poruszanych w nim kwestii.

Źródło: Kotaku.com

Komentarze (238)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper