Xbox Game Pass pomógł osiągnąć kolejnej grze wielki sukces. Twórca mógł rozwijać tytuł przez dodatkowy rok

Gry
1427V
Xbox Game Pass PPE.pl
Wojciech Gruszczyk | 23.11.2023, 15:00

Usługa Microsoftu pomogła następnemu deweloperowi dopracować swoją produkcję, która ostatecznie mogła osiągnąć sukces. Już wcześniej twórcy Everspace 2 chwalili Xbox Game Pass i podobnie sytuacja wyglądała w przypadku Spirittea.

Deweloperzy Everspace 2 potwierdzili, że dzięki umowie z Microsoftem mogli sprawić, by ich produkcja była „lepsza” na wszystkich platformach i jak widać nie jest to odosobniony przypadek, ponieważ kolejne studio chwali możliwość współpracy z producentem Xboksów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mike Rose, którego firma wrzuciła na rynek Spirittea, potwierdził ciekawe dane dotyczące gry. Produkcja w pierwszym tygodniu wygenerowała 1 mln dolarów, w jeden dzień zwróciły się koszty opracowania przygody, a w zasadzie w siedem dni udało się osiągnąć trzykrotność budżetu.

Spirittea było najchętniej kupowaną grą we wszystkich regionach w eShopie, a dodatkowo warto podkreślić, że jest to tytuł opracowany przez jedną osobę.

Wydawca potwierdził, że Spirittea zanotował „fascynującą premierę”, ponieważ zazwyczaj w przypadku produkcji tej firmy, na początku bardzo dobrze radzi sobie wersja na PC, a dopiero później konsole osiągają lepszy rezultat. W tym wypadku aż 80% przychodów pochodziło z Xboksa i Switcha.

Sytuacja może tak wyglądać, ponieważ Nintendo Switch nie radzi sobie z największymi grami AAA, więc posiadacze tej platformy sięgają po mniejsze przygody – jak Spirittea.

Mike Rose potwierdził ważną wiadomość – Spirittea osiągnął znakomity wynik w Xbox Game Pass, a dzięki umowie z Microsoftem, deweloper mógł rozwijać grę przez kolejne miesiące. W rezultacie udało się zadbać o znakomitą zawartość.

Na Xboksie, Game Pass (jak zwykle) był dla nas ogromny. Spirittea miała faktycznie zadebiutować w 2022 roku, ale po tym, jak otrzymaliśmy ofertę Game Passa, zdecydowaliśmy, że zrobimy z tego jeszcze większą i lepszą grę - stąd opóźnienie do 2023 roku i ponad 100 godzin zawartości.

W Spirittea w pierwszym tygodniu zagrało ponad 100 000 graczy za sprawą Xbox Game Pass, a zdaniem Mike'a Rose'a – wielu zainteresowanych następnie kupiło tytuł na Steam i Switchu. Klienci mieli na początku sprawdzić pozycję dzięki usłudze Microsoftu i ostatecznie kupili kupić grę na inną platformę.

Źródło: RaveofRavendale

Komentarze (54)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper