Hyenas to najdroższa gra w historii Segi. Dlaczego anulowano produkcję?

Gry
483V
Hyenas
Wojciech Gruszczyk | 04.10.2023, 16:57

SEGA przygotowała swój „największy budżet w historii”, by twórcy serii Total War oraz znakomitego Obcy Izolacja mogli opracować nowe IP. Jak jednak wiadomo Hyenas zostało anulowane, ponieważ gra miała zmierzyć się z „całkowitym brakiem kierunku”.

Sieciowy shooter nastawiony na kooperację i rywalizację PvPvE od Creative Assembly nie zadebiutuje, ale okazuje się, że Hyenas nie był skromnym projektem rozwijanym przez mniejszy zespół. Redakcja VGC oraz Volound potwierdzili masę konkretów na temat produkcji – dziennikarze skontaktowali się z deweloperami, którzy potwierdzili, że twórcy nie mieli tak naprawdę jednego kierunku rozwoju gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zespół odpowiedzialny za Hyenas nigdy nie stworzył jednej, porządnej wizji projektu, a po drodze deweloperzy zmienili silnik oraz nie chcieli zrealizować żadnych fabularnych elementów do produkcji, co ostatecznie miało pogrążyć grę, która zbierała negatywne opinie w wewnętrznych testach. Tytuł miał „wtopić się w tło” innych strzelanek i nigdy nie trafić do szerokiego grona odbiorców.

Sytuacja jest ciekawa, bo choć Hyenas zostało zapowiedziane jako pozycja premium, to jednak w międzyczasie całkowicie porzucono ten pomysł i propozycja miała trafić na rynek jako shooter free-2-play z mikrotransakcjami. 

Deweloperzy przez lata nie potrafili stworzyć odpowiedniej koncepcji, stale zmieniali podstawowe elementy gry – jednym z przykładów jest całkowite porzucenie wcześniej opracowanych projektów postaci. W ostateczności bohaterowie byli „nie do zapamiętania” i „nierozpoznawalni”. 

W projekt został nawet zaangażowany Neill Blomkamp – reżyser pojawił się w studiu, narzucił swoją wizję, który w tym czasie otrzymał wiele „internetowego humoru”, co zostało dobrze przyjęte przez część deweloperów.

[Blomkamp] wpadł też na pomysł, by wstawić dużo internetowego humoru i innych rzeczy. Nakręcił nawet nastrojowe wideo, aby pokazać, co myśli, i szczerze mówiąc, po tym okresie "co my tu robimy" był to prawdziwy zastrzyk energii, aby mieć jakiś KIERUNEK (projekt tak często wydawał się całkowicie pozbawiony steru).

Volound twierdzi, że Hyenas otrzymało „największy budżet w historii Segi”, co sprawiło, że do Wielkiej Brytanii stale przyjeżdżali Japończycy z głównego oddziału korporacji – co nigdy nie zdarzyło się w przypadku innych projektów.

Opracowanie gry miało kosztować ponad 70 mln dolarów – za około 70 mln dolarów powstał Shenmue z 1999 roku, czyli aktualnie najdroższa wydana produkcja w historii Segi.

Jedno ze źródeł poinformowało, że tak naprawdę SEGA postąpiła dobrze rezygnując z projektu, ponieważ firma straciłaby jeszcze więcej pieniędzy. Problemem Hyenas było kierownictwo, które nie potrafiło opracować jednego pomysłu, by reszta studia mogła stworzyć produkcję. 

Źródło: VGC

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper