Starfield mógłby działać na Xboksie Series X w 40-60 fps. Test Digital Foundry sugeruje ciekawe rozwiązania

Gry
2782V
Starfield
Iza Łęcka | 13.09.2023, 08:23

Starfield jest kolejną głośną produkcją AAA, która od premiery działa na konsolach wyłącznie w 30 klatkach na sekundę. Specjaliści z Wielkiej Brytanii jednak przyjrzeli się tytułowi i testowali, czy mógłby poradzić sobie w 60 fps. Wnioski są całkiem obiecujące.

Phil Spencer w czerwcu przekazał, że 30 klatek na sekundę w kosmicznym RPG-u jest „kreatywną decyzją” deweloperów. Xbox Series X podobno mógłby poradzić sobie z wyższą płynnością, jednakże Bethesda zdecydowała się na wskazane parametry – i co tu dużo mówić, ogłoszenie wywołało burzę wśród wielu graczy i spotkało się ze sporym niezrozumieniem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry postanowiło sprawdzić, czy Starfield rzeczywiście mógłby zostać uruchomiony w wyższej płynności na Xboksie Series X. Jak wskazują wnioski z prac wewnętrznego zespołu Eurogamera, produkcję moglibyśmy ogrywać w 40-60 fps.

Trzeba jednak zwrócić uwagę, iż był to test, który w pełni nie odzwierciedlał parametrów i możliwości Xboksa Series X – dziennikarze połączyli „rzeczywisty procesor Xbox Series X za pośrednictwem zestawu AMD 4800S Desktop Kit z GPU bardzo zbliżonym do PS5”. W następnym kroku uruchomili Starfielda i obniżyli rozdzielczość z 4K do 1440p – w podobnej jakości ogramy pozycję na Xboksie Series S.

W większości przypadków przekraczamy 40 klatek na sekundę. Więc, wiesz, prawdopodobnie tryb 40 klatek na sekundę z innym balansem GPU lub modyfikacją dynamicznych granic skalowania rozdzielczości mógłby być wykonalny – lub ewentualnie mógłby być czymś w stylu trybu specyficznego dla VRR.

Neon w zasadzie działa w 60 klatkach na sekundę, w co nie do końca mogłem uwierzyć. A potem wybrałem się do nocnych klubów – były tam drobne spadki – ale wiesz, całość działała w zasadzie w 60 [fps - przyp. red.].

Digital Foundry sugeruje, że gra na Xboksie Series X mogłaby otrzymać drugi tryb, dzięki któremu użytkownicy graliby w 40 klatkach na sekundę, mogliby cieszyć się wyższą zmienną częstotliwością odświeżania lub wyższą płynnością dzięki VRR – choć w podobnym przypadku niezbędne jest posiadanie właściwego telewizora lub monitora.

Bethesda miała jednak swoje powody, by postawić na 30 fps-ów, dlatego też nie możemy bezsprzecznie stwierdzić, czy w przyszłości studio zdecyduje się na dodanie do gry trybu wydajności.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: Pure Xbox

Komentarze (188)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper