Starfield ma problem z utrzymaniem 60 fps na PC? Gracze zgłaszają niedogodności

Gry
2620V
Starfield
Iza Łęcka | 04.09.2023, 12:35

Użytkownicy Xboksów i komputerów osobistych mogą już ruszyć w kosmos i poznawać historię najnowszej produkcji Bethesda Studios. Okazuje się jednak, że części odbiorców doskwierają trudności w płynności rozgrywki nawet na mocnych zestawach PC.

Od kilku tygodni koncentrujemy się na premierze Starfielda – ostatnie doniesienia osób, które otrzymały wcześniejszy dostęp do tytułu wskazywały, że Bethesda wywiązała się z zadania i dostarczyła pozycję pozbawioną licznych, rażących błędów. Choć decyzja deweloperów o rozgrywce na Xboksach w 30 fps wywołała niemałą burzę i zrodziła szereg nieprzychylnych komentarzy, możliwe, że była bardzo przemyślanym ruchem doświadczonego studia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Na forum Reddit gracz o nicku MeneT3k3l poruszył temat dotyczący trudności uzyskania 60 fpsów w Starfieldzie. We wpisie twierdził, że pomimo posiadania PC z mocną kartą graficzną (GeForce 4070 Ti) regularnie doświadcza spadków liczby klatek na sekundę.

Społeczność powinna głośniej mówić o problemach z wydajnością. Gra ma wyraźne problemy z wydajnością, głównie na PC. Jeśli społeczność nie zmusi Bethesdy do naprawienia gry i zoptymalizowania jej, to wątpię, by się tym przejęli. To może być dobra gra, ale słaba wydajność może powstrzymać wiele osób przed czerpaniem z niej pełnej przyjemności - tymi słowami gracz rozpoczął wątek.

Jak możemy się domyślać, do gracza szybko dołączyli inni entuzjaści elektronicznej rozgrywki, którzy skarżą się na optymalizację Starfielda i brak pełnych wrażeń, pomimo posiadania sprzętu zgodnego z wymaganiami deweloperów. Choć odbiorcom produkcja bardzo przypadła do gustu, brak wystarczającej płynności zaburza doświadczenie.

Tak, uwielbiam tę grę, ale to jest teraz największy problem, jakiego doświadczam. 3070 ti strix oc I912900k jeden z najlepszych procesorów na rynku Ddr5 ram Firecuda ssd. W lochach i na pustych planetach jest 60 fps z fsr, ale na gęstych planetach i w miastach może spaść poniżej 40. Ta gra nie ma Raytracingu, to nie ma sensu.

Prawda jest taka, że gra nie wygląda nawet na tyle dobrze, by usprawiedliwić taki poziom wydajności. Jestem w stanie uzyskać więcej klatek na sekundę grając w [Cyberpunk 2077] na maksimum z ray tracingiem niż w bazowego Starfielda.

Ja zmagam się z 3080. Ta gra jest całkiem fajna, ale optymalizacja jest okropna.

Pozostaje mieć nadzieję, że Bethesda dostrzeże informacje zwrotne od graczy i spróbuje rozwiązać pojawiające się trudności.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: TheGamer

Komentarze (237)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper