Reżyser Starfielda o relacji z Microsoftem: „Nie mogę sobie wyobrazić lepszego miejsca do tworzenia gier”

Gry
2105V
Todd Howard
Iza Łęcka | 31.08.2023, 07:41

Todd Howard wysłał wszystkim pracownikom Bethesdy, Microsoftu oraz Xboksa wiadomość, w której podsumował drogę, jaką jego zespół przeszedł w trakcie prac nad wielkim, kosmicznym RPG. Reżyser przybliżył kilka momentów z procesu opracowania gry, a także nie omieszkał wspomnieć o relacji z gigantem z Redmond.

Dzisiaj opublikowane zostaną pierwsze recenzje Starfielda, odbiorcy będą mogli prześledzić oficjalne streamy, natomiast w nocy pierwsi gracze rozpoczną poznawanie galaktyki. Tytuł Bethesda Studios powstawał wiele lat i jest pierwszym nowym IP od ponad 25 lat.

Dalsza część tekstu pod wideo

Starfield jest bez wątpienia jedną z najważniejszych produkcji 2023 roku, a jednocześnie sporym wyzwaniem dla deweloperów, wydawcy oraz Microsoftu. Czy pozycja odniesie wielki sukces? Jeszcze nie możemy zawyrokować. Tuż przed debiutem Todd Howard wysłał do swojego zespołu oraz pracowników amerykańskiego przedsiębiorstwa niezwykle pokrzepiającą wiadomość.

Reżyser Starfielda opowiedział o prezentacji Starfielda byłemu szefowi Bethesdy, by następnie płynnie opisać wieloletni proces stworzenia RPG-a, wspomnieć o dołączeniu do Microsoftu i podziękować wielu osobom zaangażowanym w realizację tytułu.

Howard uważa, że dołączenie Bethesdy do Microsoftu było bardzo dobrą decyzją i „nie mógł sobie wyobrazić lepszego miejsca do tworzenia gier”. W wiadomości możemy przeczytać o ogromnym wsparciu, jakie jego zespół otrzymał od pracowników Xboksa oraz „magików” z Xbox Advanced Technology Group.

Pełny list możecie przeczytać dzięki redakcji WindowsCentral.

Od Todda Howarda, reżysera Starfield:

Zapukałem do drzwi Roberta Altmana. – Masz kilka minut?

"Jasne."

Był początek 2013 roku, pracowaliśmy nad Falloutem 4, a Skyrim wciąż odnosił ogromne sukcesy. Byłem tam, żeby przedstawić mu naszą następną grę. Nie byłaby to kontynuacja naszych obecnych produkcji (wyglądał na zaniepokojonego), ale wielka kosmiczna gra RPG i nasze pierwsze nowe IP od ponad 25 lat (wyglądał na zaciekawionego). Zagłębiałaby się w tworzeniu i poszukiwaniu naszego miejsca we wszechświecie (lekki błysk). Odkrywałbyś galaktykę w sposób, w jaki możesz to robić tylko w grach wideo. I to by się nazywało - Starfield. (Uśmiech)

"Brzmi świetnie."

Robert jako pierwszy uwierzył w nas, bez względu na sytuację. Nasza droga do stworzenia Starfield była długa i kręta, po drodze tworzyliśmy inne gry (Fallout 4, Skyrim SE, Fallout Shelter, Skyrim VR, Fallout 76, ponownie Skyrim…). Główny rozwój w latach 2020–2023 przyniósł ogromne zmiany w naszym życiu. Globalna pandemia, śmierć Roberta i stanie się częścią Xbox.

To niesamowite być w momencie, gdy Starfield wreszcie zadebiutuje w tym tygodniu. Produkcja istnieje tylko dlatego, że wszyscy inni też w to wierzyli. Od dziesięcioleci wszyscy w ZeniMax wspierają nas i robią wszystko, co w ich mocy. Specjalne podziękowania należą się naszym zespołom wydawniczym, których celem było nie tylko przygotowanie kolejnej premiery, ale czegoś, co przykuwa umysły i inspiruje graczy na całym świecie. I dziękuję naszym partnerom z działu kontroli jakości, którzy mieli trudne zadanie przetestowania gry, w jakiej wszystko może się wydarzyć (i się wydarzy). Dziękuję także Jamiemu Lederowi i naszym zespołom administracyjnym/HR, którzy wspierali wszystkich w najtrudniejszych latach, z jakimi przyszło nam się zmierzyć.

No i oczywiście Phil Spencer. Jego wsparcie dla każdej gry i każdego gracza jest niezachwiane i zaciekłe. Dołączenie do Xbox zbliżyło nas do wielu osób, z którymi współpracowaliśmy przez ponad 20 lat. Nie mogę sobie wyobrazić lepszego miejsca do tworzenia gier, w którym rozwija się różnorodność studiów, twórców i gier. Wsparcie to pochodziło od całego zespołu kierowniczego Xbox oraz ze wszystkich działów wsparcia wydawniczego i deweloperskiego. Specjalne podziękowania należą się magom z ATG, których zaklęcia i sztuczki pomogły nam stworzyć najlepszą grę.

Najważniejszy jest zespół, z którym pracuję w Bethesda Game Studios. Niesamowitym błogosławieństwem jest otaczać się codziennie tak wieloma utalentowanymi i inspirującymi ludźmi. Takie chwile skłaniają do refleksji. Niektórzy z nas są razem od kilkudziesięciu lat, niektórzy dołączyli niedawno, ale wszystkich łączy ta sama pasja. Nie mógłbym być bardziej dumny z Waszego ciągłego zaangażowania w stworzenie czegoś naprawdę wyjątkowego.

Na koniec, ogromne podziękowania dla Was wszystkich, członków rodziny Xbox i Bethesda. Wasz entuzjazm i zachęta były dla nas całym światem. Tworzenie tej gry było jednym z najtrudniejszych i najbardziej ekscytujących doświadczeń w naszej karierze – podróżą, której nigdy nie zapomnimy. A kiedy docieramy do końca tego rozdziału, przekazujemy go wam. Każdy z Was otrzyma grę w ramach wczesnego dostępu i będzie mógł zacząć grać w piątek 1 września, ale ponieważ jest to czas globalny, możecie zagrać w czwartek wieczorem (dzięki, Nowa Zelandia!).

Mamy nadzieję, że otrzymacie szansę zagrania i że Wasza podróż będzie równie satysfakcjonująca jak nasza.

Wszystkiego dobrego,

Todd

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: Windows Central

Komentarze (191)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper