Alan Wake 2 został przygotowany przez stosunkowo mały zespół. Remedy potwierdza czas opracowania gry

Alan Wake 2 to jedna z największych tegorocznych produkcji, która pomimo swojej skali nie była tworzona przez liczny, blisko 500-osobowy zespół. Thomas Puha z Remedy Entertainment podzielił się interesującymi szczegółami projektu.
W ostatnich latach coraz częściej słyszymy o tytułach rozwijanych przez gigantyczne ekipy. Firmy są w stanie zatrudniać nawet 400-500 deweloperów i specjalistów, by zrealizować oczekiwane historie, lecz nie zawsze skala przedsięwzięcia idzie w parze z brakiem problemów i odzwierciedla jak najlepszą jakość gry.
Dyrektor do spraw komunikacji z Remedy postanowił przybliżyć proces tworzenia Alan Wake 2 – opowieść pisarza rozwijało około 130 deweloperów, a prace trwały około 4 lata. Pamiętając o pierwszych bardzo pozytywnych opiniach oraz materiałach ukazujących efektowną, dopracowaną oprawę, wskazane liczby budzą niemałe zaskoczenie.




Powiem też, że w jakiś sposób udało nam się zrobić tę grę, zatrudniając średnio około 130 osób przez około 4 lata czasu deweloperskiego (czas deweloperski jest jednak bardzo elastycznym terminem) na poziomie jakości, który osiągnęliśmy, jest niesamowite. Jesteśmy bardzo, bardzo daleko od zasobów zespołów first-party czy innych dużych studiów.
I’ll also say that somehow we are getting this game done with about 130 people on average for about 4 years of dev time (dev time is a very elastic term tho) for the quality level we got, is incredible. We are very, very far from 1st parties or other big studios resources.
— Thomas Puha (@RiotRMD) August 26, 2023
Przedstawiciel Remedy Entertainment nawiązał do możliwości formacji first-party, czyli studiów Sony czy Microsoftu, które w swoich szeregach posiadają setki twórców. Oczywiście dzięki temu przedsiębiorstwa są w stanie pracować nad wieloma projektami, lecz przypomnijmy, że Remedy również się nie ociąga, a rozwija między innymi Control 2 oraz sieciową grę.
Puha w kolejnej wiadomości podkreślił, iż wskazana liczba twórców stanowi wyłącznie oddział odpowiedzialny za przygotowanie gry – nad projektem czuwają także zespoły lokalizacyjne, testerzy oraz zapewne liczna ekipa odpowiedzialna za PR i wszelkie działania marketingowe.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Alan Wake II.