Afera o ekran startowy. Twórca Starfielda zarzuca byłemu liderowi World of Warcraft brak profesjonalizmu

Gry
4077V
Starfield ekran startowy
Iza Łęcka | 21.08.2023, 09:03

Co może nam zdradzić ekran startowy gry? Mark Kern jest przekonany, że naprawdę wiele – były deweloper odpowiedzialny za World of Warcraft podzielił się wrażeniami, jakie wzbudza w nim główne menu nadciągającej produkcji Bethesdy. Sprawę skomentował Pete Hines.

Mark Kern przez lata pracował dla Blizzarda i dołożył swoją cegiełkę do takich propozycji jak StarCraft, Diablo II, Warcraft III czy World of Warcraft. Tytuł z gatunku MMORPG zdecydowanie należał do jego największych projektów, a specjalista pełnił funkcję lidera zespołu, który wykreował WoW-a.

Dalsza część tekstu pod wideo

Deweloper już w 2006 roku pożegnał się z Blizzardem, lecz nadal aktywnie działa w branży, dlatego też odniósł się do ostatniego, głośnego wycieku – jeden z recenzentów zaprezentował ekran startowy Starfielda.

Fizjonomia ekranów startowych.

Ekran startowy gry może wiele powiedzieć o tym, jak bardzo zespół spieszył się i jak bardzo byli dumni ze swojej pracy.

Ekran startowy Starfield pokazuje pospieszne terminy wysyłki przez przepracowany zespół pasjonatów lub zespół, który o to nie dba.

Ekran startowy jest często tworzony na samym końcu procesu produkcyjnego.

Zespoły są wtedy zbyt zajęte tworzeniem podstawowej gry.

Dość często zdarza się, że ekran startowy ulega całkowitej zmianie, gdy gra jest wysyłana lub gdy pojawia się premierowa łatka.

Zespoły, które są dumne z gry, chcą pokazać się z dobrej strony i często robią to ponownie tuż przed premierą gry.

Wielu graczy zaatakowało dewelopera wskazując, że „nie grają w ekran startowy” lub śmiało twierdząc, że Bethesda po prostu mogła mieć całkowicie odmienną wizję na projektu głównego menu gry niż były pracownik Blizzarda.

Na dowód braku zgody z opinią Kerna gracze udostępniali grafiki prezentujące ekrany startowe innych produkcji, których estetyka i prostota przypominają wygląd menu Starfielda.

Masz całkowitą rację. Wszystkie te gry były robione w pośpiechu.

Sprawa wywołała na tyle spore poruszenie, że nawet szef działu wydawniczego Bethesda Softworks zabrał głos. Pete Hines stwierdził, że wskazany przejaw „troski” ze strony innego dewelopera jest po prostu „wysoce nieprofesjonalny” – studio już na samym początku gry opracowało menu, a jego prezentacja była zgodna z wizją twórców.

Albo zaprojektowali to, co chcieli i to było nasze menu przez lata i była to jedna z pierwszych rzeczy, na którą się zdecydowaliśmy. 

Posiadanie opinii to jedno. Kwestionowanie "troski" dewelopera, ponieważ zrobiłbyś to inaczej, jest wysoce nieprofesjonalne ze strony innego "dewelopera".

Mark Kern spotkał się z tak dużą falą negatywnych komentarzy, że zaczął obrażać swoich obserwatorów i graczy, którzy z nim się nie zgodzili.

- Dorosły mężczyzna
- Były dyrektor generalny 
- Reżyser #Diablo2 i #WOW

niszczy swoje dziedzictwo i reputację w ciągu 2 dni.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: WccfTech

Komentarze (153)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper