Threads dostępne w pierwszych krajach – znamy wynik „rywala Twittera”. PlayStation i Xbox witają graczy
Elon Musk wprowadził ograniczenie widoczności postów na Twitterze i inne zmiany, co nie pozostało bez odpowiedzi konkurencji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Mark Zuckerberg i META pracują nad rozwojem nowej aplikacji, która stopniowo wkracza na rynek. Threads można już sprawdzać w pierwszych krajach, jednakże użytkownicy z Polski nie mogą liczyć na dostęp do nowej platformy.
Meta (Facebook i Instagram) rzuca rękawicę Twitterowi i uruchamia Threads. Aplikacja zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii, lecz aktualnie nie jest dostępna w Europie.
Internauci z wybranych krajów mogą już poznawać uroki i funkcje Threads na smartfonach i tabletach – stosowne pliki znalazły się w App Store oraz Google Play, jednak warto zauważyć, że jeszcze nie zdecydowano się na uruchomienie wersji dla przeglądarki.
Tak jak wspominaliśmy wczoraj, Threads jest mocno połączone i korzysta z bazy użytkowników Instagrama, więc potencjalni odbiorcy mogą przenieść swoje konta na nową platformę – Mark Zuckerberg potwierdził, że w ciągu 2 godzin od uruchomienia aż 2 mln klientów zarejestrowało się w Threads.
PlayStation i Xbox również rozpoczęli działania na nowej platformie:
PlayStation i Xbox (i inne marki) już działają na Threads... to może być właśnie to, lol. I jeszcze się nie zawiesiło. Potrzebujemy tylko uporządkowania pewnych rzeczy, takich jak tryb desktopowy, wersja EU i zakładka "obserwujący", i jesteśmy gotowi.
Nie opuszczam Twittera, nadal będę tak samo aktywny, fyi [do waszej wiadomości - przyp. red.]!
PlayStation & Xbox (and other brands) already engaging on Threads...this might be the one lol. And it hasn't crashed yet. Just need things sorted like a desktop mode, EU version, and 'following' tab and we're cookin'.
— Shinobi602 (@shinobi602) July 6, 2023
I'm not leaving Twitter, will still be just as active, fyi! pic.twitter.com/hGf4rkQHDw
Czy Threads pokona Twitter? Potencjalna baza użytkowników Instagrama (2,35 mld) może stanowić nie lada szansę dla szybkiego rozwoju rozwiązania Mety, która nie zamierza biernie przyglądać się działaniom Muska i chce szybko wykorzystać niepewną sytuację w social mediach. Przypomnijmy, że w Polsce powoli jest już wprowadzana płatna funkcja weryfikacji na Facebooku i Instagramie.