Street Fighter 6 z małymi różnicami graficznymi między PS4 i PS5. Problemy z pop-inem, animacją i teksturami

Gry
797V
Street Fighter 6 Zangief
Bartosz Dawidowski | 15.05.2023, 10:52

Demo Street Fighter 6 jest już dostępne na wszystkich platformach. Redakcja Digital Foundry postanowiła wziąć pod lupę oprawę wizualną w tym kawałku kodu na konsolach.

Chyba największym zaskoczeniem są bardzo małe różnice graficzne między wersją current i last-genową. W swojej analizie redakcja Digital Foundry pokazuje, że tytuł wygląda prawie identycznie na PS4 i PS5, zapewniając w obu opcjach stabilny poziom 60 fps. Wersja na starszej konsoli Sony oferuje oczywiście niższą rozdzielczość natywną (1080p vs 2160p), ale ogólny poziom wizualny jest trudny do odróżnienia bez bezpośredniego porównania obu edycji.

Dalsza część tekstu pod wideo

DigitalFoundry wskazuje na lepsze tekstury występujące w wersji na PS5 oraz o nieco lepsze detale w tłach (6:50), ale tutaj również trudno wychwycić te detale - szczególnie gdy już rozpocznie się walka. Nieco więcej różnic widać w trybie World Tour, gdzie na PS4 tekstury doczytują się często bardzo długo, często dopiero po 10 sekundach (ten efekt występuje jednak również w mniejszym stopniu na PS5).

DigitalFoundry wskazuje przy okazji na pewne braki wizualne dema Street Fighter 6, krytykując słabe wykonanie "eksploracji miasta", gdzie gra zadziwia bardzo wysokim pop-inem obiektów (można to zobaczyć w 4 minucie nagrania) czy dramatycznie prostymi animacjami NPC-ów na dalszych planach (z odświeżaniem na poziomie 10 fps) - nawet na PS5 i XSX.

Być może największym zaskoczeniem jest tylko 30 fps w trybie Rozdzielczości (4K) na PS5 oraz XSX, podczas walk, gdy bawimy się w trybie World Tour. Redakcja pokazuje takie zachowanie gry w 11 minucie nagrania.

Źródło: https://youtu.be/DXb6xzN4VzM

Komentarze (29)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper