A Plague Tale: Requiem. Kompromisy graficzne w nowym trybie 60 fps. Porównanie wykonania na PS5 i XSX

Gry
2192V
A Plague Tale
Bartosz Dawidowski | 11.05.2023, 09:33

Od wczoraj możemy cieszyć się z trybu 60 fps, wprowadzonego do A Plague Tale: Requiem za sprawą aktualizacji dla PS5 i XSX. Pytanie tylko, z jakimi kompromisami graficznymi mamy tu do czynienia, tak by zapewnić ten poziom na konsolach

Tematem analizy grafiki w A Plague Tale: Requiem z zainstalowaną aktualizacją, zajął się m.in. kanał GamingTech na YouTube. W filmiku, który czeka na was poniżej, możemy w 1:20 nagrania przyjrzeć się porównaniu trybu Jakości i Wydajności 60 fps w A Plague Tale: Requiem. Od razu widać na tym materiale, że rozdzielczość w trybie 60 fps jest znacznie niższa, niż w module Quality (30 fps). O wiele prostsze są również cienie rzucane przez drzewa i inne obiekty. Gracze bawiący się w 60 fps muszą liczyć się również z innymi kompromisami - chociażby z uproszczoną roślinnością na dalszych planach, co widać w 1:34.

Dalsza część tekstu pod wideo

Generalnie można powiedzieć, że sytuacja z oprawą graficzną w trybie 60 fps nie wygląda źle. A Plague Tale: Requiem zaczęło pracować z płynnością 60 klatek na sekundę a pogorszenie oprawy będzie pewnie łatwe do zaakceptowania przez większość osób. GamingTech chwali pracę wykonaną przez studio Asobo.

Jak wygląda sytuacja z frameratem w nowym trybie na XSX i PS5? Obie konsole generują identyczną płynność animacji. I dotyczy to zarówno "zablokowanego" 60 fps jak i uwolnionego trybu framerate'u, gdzie oba sprzęty osiągają ok. 90 fps. Platformy oferują przy tym praktycznie identyczny poziom jakości wizualnej.

Sprawdźcie przy okazji liczne nowości, które nadlatują do Microsoft Flight Simulator, innej głośnej produkcji od Asobo z piękną grafiką.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do A Plague Tale: Requiem.

Źródło: https://youtu.be/aiG9Quqsr7s

Komentarze (56)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper