Disney+ otrzyma tańszy abonament z reklamami w Europie – ile zapłacimy? Platforma traci miliony użytkowników

Filmy/seriale
2109V
Disney Plus Logo
Iza Łęcka | 11.05.2023, 07:45

Korporacja Myszki Miki w nocy przedstawiła wyniki finansowe, dzięki którym wiemy, że Disney+ ponownie straciło miliony użytkowników. Przedsiębiorstwo reaguje na zmiany, zamierza zaoferować tańszy abonament w kolejnych krajach, ale jednocześnie podniesie jego cenę.

Według najnowszego raportu finansowego Disney+ posiada 157,8 mln subskrybentów – jest to już drugi kwartał roku podatkowego, w którym firma straciła społeczność. W ostatnich trzech miesiącach aż 4 mln klientów zrezygnowało z płacenia za popularny SVOD.

Dalsza część tekstu pod wideo

Walt Disney Co: Disney Plus stracił 4 mln abonentów w drugim kwartale roku podatkowego 2023, do poziomu 157,8 mln. Jest to 2 kwartał z rzędu spadku liczby abonentów w serwisie, który zanotował spadki zarówno na rynku indyjskim jak i amerykańskim. Mimo to średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 13%.

Włodarze Disneya nie pozostawią sprawy bez reakcji, dlatego do końca roku w Europie zadebiutuje tańszy Disney+ – użytkownicy będą mogli wykupić abonament w wersji „Basic” lub „Premium”. Ten pierwszy zapewni całą zawartość, ale nie pozwoli na pobieranie produkcji na urządzenia mobilne, co więcej, będzie zawierał reklamy.

Obecnie Disney+ w wersji pozbawionej reklam kosztuje 10,99 dolarów, natomiast tańszy wariant został jak na razie wyceniony na 7,99 dolarów. Podczas spotkania z inwestorami szef Disneya Bob Iger zapowiedział podwyżkę ceny subskrypcji z reklamami na terenie USA, lecz nie ujawnił jeszcze wszystkich szczegółów.

Aktualnie przedsiębiorstwo nie ogłosiło, w których krajach będzie dostępny Disney+ Basic, lecz możemy przypuszczać, że wdrażanie planu rozpocznie się od większych rynków, by systematycznie rozszerzać usługę i oferować ją w kolejnych krajach. Zmiany mają nastąpić do końca roku.

Źródło: Comicbook

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper