The Last of Us Part I na PC „zawiera wizualne usprawnienia względem PS5”, ale ma „sporo problemów”

Gry
1840V
The Last of Us Part I - PS5 vs. PC
Iza Łęcka | 30.03.2023, 13:04

Naughty Dog mierzy się z kłopotami i zastrzeżeniami płynącymi od społeczności, pracując nad poprawą doświadczenia, tymczasem autorzy porównań próbują nagrać sceny przedstawiające różnice pomiędzy wydaniami. ElAnalistaDeBits opublikował materiał ukazujący jakość The Last of Us Part I na PC, jednocześnie podkreślając, że produkcji doskwiera wiele niedoróbek.

ElAnalistaDeBits, twórca internetowy specjalizujący się w porównaniach gier, udostępnił pierwszy materiał koncentrujący się na postapokaliptycznej opowieści, ale tym razem zwrócił uwagę, że prace nad filmikiem trwały znacznie dłużej, na co ogromny wpływ miał niezadowalający stan produktu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Youtuber wskazuje, że The Last of Us Part I na PC w niektórych scenach prezentuje się lepiej od wersji na PlayStation 5, jednakże losowe crashe oraz spadki animacji całkowicie zaburzają rozgrywkę – nawet posiadając GeForce RTX 4080 i wybierając najniższe ustawienia graficzne, jakość przygody Joela i Ellie pozostawia wiele do życzenia.

To jednak nie koniec problemów, ponieważ część animacji na PC nie wyświetla się prawidłowo. Gracze zaobserwują odbicia o większej rozdzielczości, wyższą rozdzielczość cieni oraz poprawioną fizykę i interakcję wody. DLSS działa lepiej niż FSR 2.0, lecz obie techniki rekonstrukcji „pokazują lepszy obraz niż tryb wydajności PS5 w tej samej rozdzielczości”.

ElAnalistaDeBits potwierdza, że niektóre tekstury oraz odbicia błędnie wyświetlają się na najniższych ustawieniach. Czasy ładowania na PS5 są 4 razy krótsze niż na PC, co zdaniem autora jest wyraźnym znakiem, że optymalizacja nadaje się do całkowitej poprawy.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Last of Us Part I.

Źródło: YouTube.com

Komentarze (187)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper