Elden Ring otrzymał ray tracing. Sprawdźcie porównania ukazujące różnice

Gry
1516V
Elden Ring
Iza Łęcka | 24.03.2023, 13:48

Po ponad roku od premiery piekielnie wymagającej produkcji rozgrywającej się na Ziemiach Pomiędzy From Software dostarczyło aktualizację wprowadzającą między innymi ray tracing. Jak zatem prezentują się efekty prac deweloperów? Zobaczmy na publikowanych materiałach.

Elden Ring był hitem minionego roku, który cieszył się ogromną popularnością wśród graczy i sprzedał się w liczbie ponad 20 mln egzemplarzy. Choć Japończycy byli doceniani za wiele elementów nowego IP, części graczy bardzo doskwierały podstawy techniczne gry, dlatego już wielokrotnie mogliśmy liczyć na patche.

Dalsza część tekstu pod wideo

From Software opublikowało wczoraj aktualizację 1.09 do Elden Ring, dzięki której możemy liczyć nie tylko na usprawnienia w sferze balansu i wydajności, ale przede wszystkim na dodanie ray tracingu. Tak, ponad rok od debiutu twórcy dopracowali technologię jednocześnie podkreślając, że uruchomienie trybu może niekorzystnie wpłynąć na jakość rozgrywki.

Dla przykładu, w wersji gry na PC Japończycy zapewnili cztery poziomy RT, które stopniowo wprowadzają efekt, wpływając chociażby na cienie i ambient occlusion. Szkoda, że studio nie zdecydowało się skorzystać z możliwości takich rozwiązań jak chociażby DLSS 2 czy FSR 2.0, które nadrobiłyby pewne straty.

W sieci możemy natrafić na narzekania części społeczności, która twierdzi, że nie dostrzega wprowadzonych zmian – pojawiają się opinie, że ray tracing nie jest aż tak mocno dostrzegalny, usprawnienie jest bardzo subtelne, a i tak można doświadczyć ograniczeń w jakości gry. Na poniższych materiałach możecie sprawdzić, jak zmienił się Elden Ring dzięki nowej aktualizacji.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Elden Ring.

Źródło: YouTube.com

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper