Metal Gear Solid w odcinkach? Hideo Kojima zdradza szalony pomysł na serię

Gry
1228V
metal gear solid v the phantom pain
Wojciech Gruszczyk | 20.03.2023, 16:22

Hideo Kojima świętuje 9 lat od premiery Metal Gear Solid V: Ground Zeroes i deweloper z tej okazji potwierdził ciekawą wiadomość. Pierwotnie twórca myślał o przygotowaniu historii w odcinkach.

18 marca 2014 roku pierwsi gracze mogli zapoznać się z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Produkcja jest tak naprawdę wprowadzeniem graczy do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, które trafiło na rynek we wrześniu 2015 roku. Były to jednocześnie ostatnie projekty realizowane przez Hideo Kojimę dla Konami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórca jednak nie zapomina o tym IP i postanowił wspomnieć o planach – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes był realizowany jako prolog, który miał wprowadzić graczy do historii zemsty. Japończyk ze względu na długi czas realizowania pozycji myślał, by oferować grę w częściach:

„W rzeczywistości, to był mój wielki zamiar, aby uruchomić GZ. Stworzenie pełnej gry zajmuje 4-5 lat. Czasy zmieniają się podczas produkcji. Pomyślałem więc o zaoferowaniu formatu epizodycznego, jak w przypadku seriali, gdzie jeden odcinek jest produkowany i dystrybuowany. GZ miało być eksperymentem, nowym MGSem, a także dostarczyć informacji zwrotnych dla głównej gry”.

W ostateczności plany zostały zmieniony i w 2015 roku wszyscy gracze mogli zapoznać się z wielką opowieścią, jednak nadal nie brakuje opinii, według których Hideo Kojima przez konflikt z Konami nie mógł ostatecznie zrealizować przygody na swoich warunkach.

Sytuacja jest jednak ciekawa, bo gdyby pomysł Hideo Kojimy wypalił, to pewnie inni twórcy gier z segmentu AAA mogliby podążyć tą samą drogą oferując graczom przygody w odcinkach.

Źródło: Hideo Kojima

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper