Metal Gear Solid w odcinkach? Hideo Kojima zdradza szalony pomysł na serię
Hideo Kojima świętuje 9 lat od premiery Metal Gear Solid V: Ground Zeroes i deweloper z tej okazji potwierdził ciekawą wiadomość. Pierwotnie twórca myślał o przygotowaniu historii w odcinkach.
18 marca 2014 roku pierwsi gracze mogli zapoznać się z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Produkcja jest tak naprawdę wprowadzeniem graczy do Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, które trafiło na rynek we wrześniu 2015 roku. Były to jednocześnie ostatnie projekty realizowane przez Hideo Kojimę dla Konami.
Twórca jednak nie zapomina o tym IP i postanowił wspomnieć o planach – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes był realizowany jako prolog, który miał wprowadzić graczy do historii zemsty. Japończyk ze względu na długi czas realizowania pozycji myślał, by oferować grę w częściach:
„W rzeczywistości, to był mój wielki zamiar, aby uruchomić GZ. Stworzenie pełnej gry zajmuje 4-5 lat. Czasy zmieniają się podczas produkcji. Pomyślałem więc o zaoferowaniu formatu epizodycznego, jak w przypadku seriali, gdzie jeden odcinek jest produkowany i dystrybuowany. GZ miało być eksperymentem, nowym MGSem, a także dostarczyć informacji zwrotnych dla głównej gry”.
In fact, it was my big intention to launch GZ. The development of a full game takes for 4-5 yrs. Times change during production. So I thought of offering an episodic format, like a streamed drama, where one episode is produced and distributed. GZ was meant to be an experiment. https://t.co/EeyJAs2HCR
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) March 20, 2023
W ostateczności plany zostały zmieniony i w 2015 roku wszyscy gracze mogli zapoznać się z wielką opowieścią, jednak nadal nie brakuje opinii, według których Hideo Kojima przez konflikt z Konami nie mógł ostatecznie zrealizować przygody na swoich warunkach.
Sytuacja jest jednak ciekawa, bo gdyby pomysł Hideo Kojimy wypalił, to pewnie inni twórcy gier z segmentu AAA mogliby podążyć tą samą drogą oferując graczom przygody w odcinkach.